אורטל יצחק, מנהלת פרויקטים בכירה באינטל עד לפני כחודשיים, בראיון על העבודה המשותפת הפרודוקטיבית של מנהל הפרויקט ומנהל המוצר בארגון ובייחוד בחטיבה אליה השתייכה, לצורך הגשמת חזון המוצר לכדי מציאות

בנוף העסקי הדינמי, המתפתח באופן תדיר, לשיתוף פעולה הרמוני בין ניהול פרויקט וניהול מוצר יש מרכיב מפתח בהצלחת הפרויקט – הגשמת החזון לכדי מוצר קיים. בשנים האחרונות הובן יותר מתמיד, כי שילוב הכוחות של מנהל הפרויקט ומנהל המוצר בארגון הוא בלתי ניתן לוויתור, כשמדובר בחברה מפתחת ו/או מייצרת.

לדברי אורטל יצחק, תפקיד מנהל הפרויקטים התממשק במידה משמעותית, לתפקיד מנהל המוצר בחברה.

אורטל עבדה כמנהלת פרויקטים באינטל כ- 9 שנים, מתוכן מספר שנים כמנהלת פרויקטים בכירה. החטיבה אליה השתייכה באינטל היא חטיבה גלובלית-הוריזונטלית אשר בנויה מכמה סגמנטים של מוצרים ומקבוצות מאוד שונות בהגדרת תפקידן.

מהי הגדרת תפקידה וסמכויותיה של מנהל/ת הפרויקט?

"מנהל/ת הפרוייקטים אחראית להבנת כלל המשאבים החטיבתיים הקיימים לרשות הפרוייקט, הן ברמת המשאבים ה'פיזיים'- החל מכמות כוח-האדם, התקציבים, מוכנות צוות הבדיקות במעבדות, מוכנות לוגיסטית של טסטרים וכו', וכלה ברמת המוכנות של ה- Soft skills – של ידע למשל.

"ברגע שמובן מהם המשאבים, יש צורך להבין האם הם מספיקים או לא, שכן כלל המשימות של שאר הפרוייקטים שרצים וקיימים בקבוצות נעשות במקביל. נפגשים עם מנהלי הקבוצות, מבינים מהם סטטוס מצב קיים למול הדרוש, מה הפער וכיצד ניתן לצמצם אותו במידה וקיים.
כאן האינטגרציה שלי משמעותית יותר כי חייב יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא הרבה פעמים כדי לפתור את הפער הזה (העברת משאבים, גיוס, בחינת תהליכים קיימים וחיבור בין קבוצות ליצירת ייעול ואפקטיביות) ועדיין להוציא את המוצר בזמן בצורה מקצועית ומהימנה.

"כמובן שאני חייבת לשקף את הפער הזה ואת ה mitigation plan למנהל הארגון, מנהל המוצר ועוד יחידות עסקיות רלוונטיות כמו מנהל הכספים, גורמי HR, אנשי רכש, מנהלי מוצר וכו' כדי להבין איפה יש מקום לקבל אולי משאבים נוספים. 

"ההבנה של דרישות המוצר ולוח הזמנים למול הסטטוס הקיים וסגירת הפער הם חלק מהדברים שיסייעו לחבר וליצור מחוייבות בין האנשים למטרות הארגון ולתוצאות הארגוניות, בנוסף על ראש גדול, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא ו- network מקצועי ואמין עם יחסי חברות שנרקמו ברחבי הגלובוס עם אנשי הארגון והקולגות מהיחידות העסקיות השונות היו הכרחיים כאן". 

 

מהי הגדרת תפקידו של מנהל מוצר בחטיבה שלך ועל מה הוא אחראי לעומת תפקידו של מנהל פרויקט?

"מנהל המוצר עובד מול הלקוח החיצוני קודם כל. מבין את הדרישות שלו למוצר, מה לוח הזמנים שהוא מייעד, מה התקציב הכללי שקיים ברשותו וכו'. מנהל המוצר משקף את אלו אל מנהלי הפרוייקטים ולפי זה מתקיימת חלוקת משאבים. כמובן שגם הוא עובד במקביל אלינו עם יחידות עסקיות שונות על נושאים שבתחום אחריותו והפערים שלו. בסופו של דבר הוא אחראי לפקח על כלל גאנט הפעילות של המוצר ולחלק את המשאבים הקיימים".

 

מהו האתגר הבא שאת מחפשת?

"כאמור, עבדתי באינטל כ- 12 שנה. לאור שינויים ארגוניים הארגון שלנו צומצם ונסגר ברובו לפני כחודש וחצי וכעת אני מחפשת את הבית החדש שלי כמנהלת פרויקטים מנוסה ובעלת ידע וותק.
"אני מעוניינת להשתלב בארגון שאוכל קודם כל לתרום לו מהידע והניסיון שלי, שאוכל למנף את החוזקות הקיימות בארגון ולשפר ולייעל את צווארי הבקבוק, מקום שבו אהיה גורם משפיע. אני מחפשת תפקיד שארגיש בו אתגר ושיהיה עם יכולת פיתוח עתידי וארוך טווח, והכי חשוב – מקום עם ושל אנשים. במהלך כל שנותיי בשוק העבודה, התמזל מזלי ותמיד עבדתי עם אנשים מעולים ובאתי בכיף כל יום. הקשר והחיבור עם אנשים, חיוך, נתינה ואהבת חינם, אלו הדברים הכי משמעותיים בסופו של יום".

 

ליצירת קשר עם אורטל יצחק: ortaly10@gmail.com

https://www.linkedin.com/in/ortal-yitzhak

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.