סיור לקיסריה ההרודיאנית – "למה להמציא את הגלגל?" יתקיים ב- 25 ביוני 2024.

לואיס טריגר פיתח סיור מיוחד במינו המתמקד בשיטות ניהול מתקדמות בקיסריה ההרודיאנית שיזם המלך הורדוס לפני כ- 2000 שנה (היה מלך יהודה משנת 37 לפנה"ס עד מותו בשנת 4 לפנה"ס).

סיור זה פותח כחלק אינטגרלי מלימודי קורסי ניהול. הסיור משלב את ניסיונו של לואיס טריגר בתחום שיטות ניהול מתקדמות (טריגר מרצה בתוכנית MBA אוניברסיטת ת"א, מנחה ויועץ עבור השוק העסקי) יחד עם ניסיונו הקודם כמורה דרך. שני תחומי ההתמחות הללו יוצרים חוויה ייחודית של ביקור מחדש בקיסריה ההרודיאנית מנקודת המבט של ניהול מודרני. הסיור מותאם למגזר הביטחוני כמו גם למגזר האזרחי הכולל צוותי ניהול מחברות הייטק וכן למנהלים מחו"ל.

מהלך הסיור משולב עם תובנות ניהוליות

הסיור מתחיל בתיאטרון הרומי הגדול ביותר בארץ. משורות הישיבה העליונות, ניתן לצפות על השרידים של קיסריה ההרודיאנית שמהווה תוכנית בנייה מושלמת של Systems of Systems.

כמו בכל תוכנית עסקית, תוכניתו של הורדוס החלה בצורך שמאפשר ניצול הזדמנויות עסקיות, אישיות ופוליטיות. בהמשך לצורך פוליטי. העיר נקראה על שם הקיסר אוגוסטוס, פטרונו של הורדוס, ראשון הקיסרים של האימפריה הרומית.

צמוד לתיאטרון יש גן ש לעמודי שיש וגרניט, אשר משדרים את היופי והעושר שהקיף כל פינה בעיר היפהפייה הזו. כל הבסיס של התכנון של הורדוס שירת את קיסריה קרוב ל- 1300 שנים. יחד עם זאת, הורדוס הצליח לצמצם עלויות ולעמוד בתקציב ולו"ז ע"י מניעת אפיון יתר, שבא לידי ביטוי בעיצוב חכם של עמודי קיסריה ההרודיאנית. הצמצום בעלויות יחד עם זיהוי הערך עבור השוק, הם עקרונות יסוד של LEAN (ניהול רזה).

לאחר מכן, אנו נמשיך צפונה צמוד לחוף, ונצפה על אזור הארמון המפואר של הורדוס. ארמון זה הוא בדיוק דומה לארמון הצפוני בהר המצדה, שניהם מהווים דוגמה של הבלתי-אפשרי מבחינת הבנייה הארכיטקטונית שלהם. הורדוס תמיד היה איש של חזון והארמון שלוש היה בנוי על הים

מבטא זאת. בנוסף, מדובר על יישום של אחד מעקרונות היסוד של חשיבה יצירתית מבוסס על TOC "תורת האילוצים", האומרת שיש לקחת את המכשול ולהפכו לנכס. כך ביצע הורדוס, כאשר לקח את מכשול הים והפך אותו לנכס בעיצוב ארמונו.

לכל פינה אליה נגיע, נתרשם לא רק מהיופי של העיר אלא גם מהחשיבה המתוחכמת, בכל פינה ואתר. חשיבה זו באה לידי ביטוי ב- Hippo Stadium  (מבנה שעשועים רב-תכליתי), באזור של  הווילות, בבריכות הציבוריות, במקדש אוגוסטוס הבנוי על ההר שצופה על כל העיר ובנמל. ומעבר לכל היופי, מה שבא לביטוי באפן בולט היא החשיבה המערכתית, System Thinking.

הנמל בתקופתו של הורדוס היה בערך פי 5 גדול יותר מהנמל של היום. מדובר על הנמל השלישי בגודלו באימפריה הרומית והגדול ביותר באימפריה, שנבנה בצורה מלאכותית באותה תקופה. בפרויקט האדיר הזה של פיתוח ובניית הנמל ישנן המון תובנות ניהוליות. אנו נתחיל עם הצורך הכלכלי, מדובר בפיתוח עסקי מתוחכם ביותר של הורדוס. המלך ניצל עד הסוף הזדמנות עסקית בתחום הסחר, אשר שינה לטובה את

כל המשק הכלכלי של האזור. הורדוס עשה את מה שהונג קונג עשתה  עבור האימפריה הבריטית לפני 150 שנה. בביצוע פרויקט הנמל, ישנם אלמנטים של חדשנות טכנולוגית וגם של ניהול סיכונים. מבחינה ארגונית, הפועלים עבדו כמו בכל שאר הפרויקטים בקיסריה, במבנה פרויקטלי ובסביבה רב-פרויקטלית. גם האלמנט של הנדסת מערכות נכנס לעניין, ע"י בניית שובר הגלים הדרומי אשר יצא כחצי קילומטר לכיוון הים ואפשר את בניית החוף הדרומי על ידי הפניית כוחות הטבע של זרימת חול הים. כתוצאה מכך ,ניתן היה לבנות את ה- HIPPO STADIUM שנמצא דרומית לנמל.

הסיור יסתיים בצל הבריכה הרומאית הציבורית בכיוון היציאה של השער הצלבני המערבי של העיר. הבריכה הרומאית, כמו רוב המקומות ציבוריים אפשר מפגשים לא פורמליים וזרימה חופשית של מידע, תנאי הכרחי בניהול כל ארגון בריא.

בסוף הסיור תתנהל שיחת סיכום עם כל משתתפי הסיור על התובנות הניהוליות שנלמדו במשך היום הייחודי הזה.

חשוב להדגיש, שסיור זה שונה מסיור תיירותי, ובמהלכו יש בעיקר דגשים על עקרונות ניהול מתקדם בכלל, וניהול פרויקטים בפרט. אין צורך להמציא את הגלגל – הכל התקיים מלפני 2000 שנה.

משך הסיור

7 שעות – יציאה בשעות הבוקר. שעת מפגש מדויקת תינתן בהמשך.

עלות הסיור

עלות הסיור: 130 ש"ח.
עלות הסיור לחברי העמותה: 110 ש"ח.
המחיר כולל כניסה לאתר.

מספר המשתתפים

עד 30 איש בקבוצה.

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.