תפקיד "מנהל פרויקט" הוא גורם אשר אחראי על תכנון וניהול הפרויקט מתחילתו ועד סופו. בכל חברה וארגון כיום מנוהלים פרויקטים רבים מסוגים שונים, בין אם בזה אחר זה ובין אם במקביל. מתוך ההבנה הזו, תפקיד מנהל פרויקט הפך עם השנים למקצוע לכל דבר, הכולל הכשרות, הסמכות וקורסים מקצועיים.

האם המקצוע מתאים לך? זה הזמן לבדוק!

דמיינו את מקצוע מנהל הפרויקט כמנצח של תזמורת – הוא זה שעובר על פרויקט היצירה ומתכנן  מראש כיצד ומתי בדיוק ינגן כל אחד מהנגנים על מנת שכל הכלים ישתלבו יחד לכדי סימפוניה מושלמת. כך גם מנהל הפרויקט. הוא מתכנן מראש את הפרויקט, מתעדכן במשאבים העומדים לרשותו – הן מבחינה פיננסית והן מבחינת כוח אדם, מפרק את הפרויקט השלם למשימות ואותן מחלק בין חברי הצוות. אין ספק כי מקצוע מנהל הפרויקטים דומה מאוד למנצח על תזמורת – כדי שהסימפוניה תהיה איכותית והרמונית, צריך תכנון וניהול מיטבי ומושכל.

האם אתה מסוגל להאציל סמכויות?

יתרון משמעותי של מנהל פרויקטים הוא יכולת האצלת סמכויות – העברת משימות לחברי הצוות השונים תוך חלוקה מתאימה של כל משימה לאדם שיש לו את הכלים לבצע אותה באופן הטוב ביותר. אחד הכללים בניהול פרויקטים, הוא האצלת סמכויות. יש אנשים רבים המתקשים בכך, וחוששים "לשחרר" ולסמוך על אחרים שיבצעו את העבודה. שאל את עצמך – האם אתה מסוגל לכך?

האם יש לך אופי יזמי?

התחלת פרויקט כרוכה בהגדרת המטרה, המקרה העסקי, היתרונות ואופן הביצוע. זה מצריך לא פעם, תכונות של יזם. על מנהל הפרויקט לראות את הפרויקט השלם בעיניי רוחו, הרבה לפני שהפרויקט מתחיל אפילו. בהמשך, עליו לזהות את רצונותיהם האמיתיים של בעלי עניין המרכזיים עבורם מבוצע הפרויקט, כגון מנהלים ולקוחות, ולפעול למען השגת מטרותיהם אלו. האם יש לך אופי יזמי?

האם אתה טוב בתכנון, ביצוע ומעקב?

מנהל הפרויקט לרוב משתף פעולה עם צוות מומחים כדי לתחום את היקף הפרויקט ולגבש תוכנית פעולה. זה כולל ציון תוצרים, מועדים, סיכונים פוטנציאליים והקמת תקציב. התכנון הוא אחד השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בניהול פרויקט והוא מחייב מיומנויות תכנונית וראייה מקיפה, מעמיקה וארוכת טווח.

מעקב אחר ביצוע הפרויקט אף הוא יכולת נדרשת ומחייבת, וזאת תוך הבטחת מוטיבציה של הצוות ועמידתם בתוכנית הפרויקט. מיומנויות מעקב ועידוד הצוות חשובות מאין כמותם אצל מנהלי פרויקטים.

האם אתה אוהב לנהל?

מנהלי פרויקטים אמונים על התכנון, הארגון והפיקוח על השלמת הפרויקט, תוך הבטחה שהוא יעמוד בתוצאות הצפויות בזמן, בתקציב ובהיקף שנקבעו.

תחומי האחריות הספציפיים של מנהל פרויקט משתנים בהתאם לתעשייה, לארגון ולאופי הפרויקטים שהם מפקחים עליהם. יחד עם זאת, כמעט כל מנהלי הפרויקט צריכים לנהל חברי צוות בפרויקט – האם יש לך יכולות ניהול? אתם אוהב לנהל אנשים?

האם אתה מוכן ללמוד את המקצוע ולהשתפר?

אם התשובה היא כן באופן חד-משמעי, אז כבר יש לך את מה שדרוש להתחלה. גם אם אין לך את כל הכישורים הנדרשים כרגע לתפקיד מנהל פרויקטים, אין ספק כי מסירות, התמדה, תשוקה למקצוע ויכולת והתמסרות ללמידה, יאפשרו לך להפוך למנהל פרויקט מיטבי.

מוזמן להצטרף כחבר עמותת PMI וליהנות מידע, הכשרות, הסמכות, נטוורקינג מקצועי ועוד.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.