פיתוח קריירה בניהול פרויקטים היא קצת כמו לגו, כשבכל התקדמות אתם מרכיבים קובייה נוספת המבוססת על הקובייה שהייתה לפניה, ולוקחת אתכם לשלב גבוה יותר.

קורסים והכשרות הם מילת מפתח בקידום קריירה, במיוחד בתחום המורכב והרבוד של ניהול פרויקטים. מחקרים מראים שאנשי מקצוע בעלי הסמכה לניהול פרויקטים יכולים לקבל תוספת שכר של עד 23% יותר מאלו שאינם בעלי הסמכות – אבל איך יודעים באיזה קורס לבחור? איך בוחרים הסמכה שתתאים בדיוק למסלול הקריירה הייעודי שלכם?!

אם אתם מעוניינים בקורסים והכשרות לקידום קריירת ניהול הפרויקטים שלכם ואינכם יודעים באיזה קורס לבחור, המאמר הבא ינסה לעשות לכם סדר.

לפני הכל – הגדירו את מסלול הקריירה שלכם

באיזו קריירה אתם מעוניינים בתחום ניהול הפרויקטים? האם אתם שואפים להגיע לפסגה – לתפקיד מנהל פרויקטים בכיר? או שאולי אתם מעדיפים להתמקד בשנים הקרובות בקריירה של PMO? לפני שאתם בוחרים קורסים והכשרות בניהול פרויקטים, חשוב שתגדירו לעצמכם, במידת האפשר, לאן אתם רוצים לקחת את הקריירה שלכם. בדרך זו, תוכלו להתאים את הקורסים וההכשרות המתאימים למסלול הקריירה הנדרש לתפקיד.

הכינו מפת דרכים לתפקיד המיוחל

אם אתם יודעים מהו התפקיד המיוחל שלכם והגדרתם את מסלול הקריירה עבורו, זה הזמן להכין לעצמכם מפת דרכים. מפת הדרכים תתאר עבורכם כיצד אתם מתכננים להגיע ליעדים שלכם והיא חיונית מאוד כדי לעשות לכם סדר. כך לדוגמה, תוכלו לבחור בקורסים הספציפיים שייקחו אתכם לשם.

גם אם אינכם יודעים עדיין מה תרצו לעשות בהמשך, ישנם קורסים והסמכות שכל מנהל פרויקטים צריך לעבור על מנת שיוכל להתקדם בתפקיד ולזכות להזדמנויות נרחבות. להלן כמה מהם:

קורס בסיסי וחשוב

מבוא לניהול פרויקטים

אם אתם ממש בתחילתה של קריירה בניהול פרויקטים ומעוניינים ללמוד את מיומנויות הליבה ואת העקרונות החשובים ביותר בניהול פרויקט, מומלץ לקחת קורס מבוא לניהול פרויקטים. קורסי מבוא מוצעים לניהול פרויקטים מוצעים במקומות רבים והם מומלצים כקורס הראשון. בקורס זה תוכלו ללמוד בין היתר,  את השלבים העיקריים ומסמכי המפתח במחזור החיים של הפרויקט; האילוצים המרכזיים השולטים בפרויקטים מוצלחים; ניהול סיכונים וניהול מחזיקי עניין; כיצד ליישם מסגרת לניהול פרויקטים, ועוד.

בסופו של דבר, קורס ניהול הפרויקטים הטוב ביותר יהיה זה שיספק את המסגרת הנכונה למטרות הקריירה הנוכחיות והעתידיות שלכם.

הסמכות חשובות בניהול פרויקטים

הסמכת CAPM

הסמכת CAPM (Certified Associate in Project Management) היא הסמכה בסיסית המכירה בהבנת עיקרי הידע, התהליכים והטרמינולוגיה המוגדרים בגוף הידע לניהול פרויקטים – (PMBOK® Guide), הנדרשים לניהול אפקטיבי של הפרויקט.

הסמכת PMP

הסמכת  PMP (Project Management Professional) מעניקה את הידע הדרוש לניהול פרויקטים. הסמכה זו מאפשרת לארגונים המבצעים פרויקטים לוודא שלמנהלי הפרויקטים בארגונם יש את הידע הדרוש לשם ניהול פרויקטים. ארגונים כגון ATT ו-IBM אמצו מבחנים אלה כתנאי קידום בדרגות השונות.

הסמכת PMI-SP

הסמכת PMI-SP מכירה בידע מוכח ובמיומנות מתקדמת בתחום הידע של פיתוח ושמירה על לוח זמנים לפרויקט. הסמכת ה- PMI-SP, המוכרת ברמה הבינלאומית, מכירה ביכולותיהם של אנשי מקצוע המחזקים ותומכים בניהול פרויקטים בהציעם ידע ייחודי הקשור לניהול לוח זמנים בפרויקט.

הסמכת PgMP

הסמכת Program Management Professional – PgMP היא הסמכה חדשה של PMI החל מאוקטובר 2007. ההסמכה נולדה על מנת לתת הכרה למנהלי תוכנית מומחים. הסמכה ל-PgMP ארוכה ומחייבת השקעה רבה אך מהווה אישור ודאי לכך שבעל ההסמכה הוא אכן מומחה לניהול תוכנית.

מידע על הסמכות נוספות, תנאי קבלה ופרטים נוספים.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.