הכנס העולמי של PMI שנערך לאחרונה בלוס אנג'לס, איחד מנהיגים ומומחים בתחום ניהול הפרויקטים מרחבי העולם. אחד המושבים הבולטים בכנס, בהובלת אפדהל עזיז, מנכ"ל ארגון "קונספירציה של אהבה", הדגיש את חשיבות החיבור לערכים, מטרות חברתיות והשפעה חיובית בעבודת ניהול הפרויקטים  והדגיש את נקודת המפגש הקריטית בין הצבת מטרה לניהול פרויקטים בעולם המורכב שאנו חיים בו. 

במאמר זה, נעסוק בתובנות המרכזיות שהוצגו בהרצאה, ונבחן כיצד הן רלוונטיות למנהלי הפרויקטים בישראל.

הכוח בהצבת מטרה מטרה אישית + ניהול פרויקטים 

בהרצאתו, הדגיש עזיז את החשיבות של שילוב מטרה ברורה בתוך תהליכי ניהול פרויקטים. 

"הסיבה שלך להיות ברגע הזה נותנת לך תחושת בהירות, אומץ ומיקוד, ומעוררת השראה כיצד אתה יכול לתרום לאחרים ולעולם"

פרויקטים בעלי חזון רחב מגדילים את המוטיבציה של הצוות, מעצימים את מעורבות בעלי העניין, ומובילים לתוצאות בעלות משמעות.  

עידן רווי משברים (FULLY CRISIS )

מונח "פוליקריסיס", מדבר על ריבוי משברים הקשורים זה בזה – חוסר יציבות פוליטית, אתגרים כלכליים, שינויי אקלים ועוד. הוא הסביר שתפקידם של מנהלי הפרויקטים נהיה קריטי יותר מאי פעם, הם צריכים לנווט בסביבות מורכבות של חוסר וודאות.  

תובנה מרכזית: בעידן של חוסר יציבות, נדרשת גישה ניהולית המבוססת על חוסן, גמישות והתאמה למצבים משתנים. בניית פרויקטים ברי-קיימא דורשת חשיבה עתידית וניהול סיכונים מקיף.

בניית מותג מבוסס מטרה 

בעידן הנוכחי, מיתוג נכון של פרויקטים ויוזמות עם מטרה חברתית או סביבתית הופך לקריטי יותר מאי פעם. לקוחות, משקיעים ועובדים נמשכים יותר לפרויקטים המונעים ממטרות ערכיות. מנהלי פרויקטים צריכים לדעת להוביל פרויקטים שמייצרים לא רק ערך כלכלי אלא גם ערך חברתית.

השלכה מעשית: פרויקטים מבוססי מטרות ברורות ייהנו מהזדהות רחבה יותר של בעלי עניין ומעורבות גבוהה יותר של חברי הצוות. נדרשת מחשבה על איך המותג נתפס בשוק ואיך הוא תורם לאתגרי הקיימות ולחברה.

כוחה של אהבה בהובלת פרויקטים 

אהבה ככוח מניע בניהול פרויקטים.  כאשר מנהלי פרויקטים ושותפיהם לצוות פועלים מתוך אהבה למטרה, לעשייה ולאנשים, הם מסוגלים לשפר את ביצועי הפרויקט וליצור סביבה עבודה מחזקת, תחושת שייכות ומסירות.  

תובנה מקצועית: ניהול פרויקטים משולב בהערכה הדדית ואכפתיות יכול להוביל לתוצאות חיוביות, ביצועים טובים יותר, חדשנות ושיפור התרבות הארגונית.

מנהיגות מבוססת ערכים ואתיקה 

מנהיגות פרויקטאלית צריכה להיות מבוססת על ערכים ברורים ואתיקה כדי להניע וליצור השפעה חיובית ומשמעותית. ערכים כמו שקיפות, יושרה ומחויבות חברתית וסביבתית, הופכים להיות מצפן מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות בניהול פרויקטים מצליחים. 

 לקח חשוב: אתיקה מקצועית היא קריטית להצלחת הפרויקט, במיוחד כאשר נדרשת תמיכה רחבה ומעורבות ממגוון בעלי עניין. מנהלי פרויקטים צריכים להקפיד על ניהול תקין ולתעדף ערכים בבניית מערכות היחסים עם בעלי העניין בפרויקט.

רלוונטיות לקהילת ניהול הפרויקטים בישראל

תובנות אלה רלוונטיות למנהלי הפרויקטים בישראל, המוצאים את עצמם פועלים בסביבה עסקית דינמית ומתמודדים עם אתגרים חברתיים, כלכליים וביטחוניים. אימוץ גישות מבוססות מטרה, ערכים ואתיקה יחזק את הפרויקטים ויהפוך אותם לבעלי השפעה רחבה יותר.

 הובלת פרויקטים  ויוזמות עם חזון ערכי שמטרתן ליצור שינוי חיובי, לא רק ברמה העסקית אלא גם ברמה החברתית והסביבתית, יכול ליצור שינוי חיובי גם בתקופה מאתגרת כמו שאנו חווים בשנה האחרונה.

לסיכום :

בעולם רווי אתגרים וחוסר ודאות, הצבת מטרה ברורה לצד ערכים חברתיים ואתיקה מקצועית היא הכלי החזק ביותר שיש למנהלי פרויקטים. כפי שהציג אפדהל עזיז, למנהלי פרויקטים יש את הכוח להוביל שינוי עמוק בעולם, באמצעות פרויקטים ממוקדים בתוצאות בעלות השפעה חיובית. 

הכנס העולמי של PMI הביא לקדמת הבמה את החשיבות של חיבור לערכים ואת הצורך להתמקד במטרות רחבות המשרתות את החברה והעולם.  

מאת : חן קרואני – דירקטור שיווק וקשרי חברות וארגונים בעמותת PMI ISRAEL

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.