אז מה בעצם עושה מנהל פרויקט?

בעידן של שינויים תכופים, חדשנות, ותחרות עולמית, ארגונים נדרשים לנהל יוזמות מורכבות בלוחות זמנים קצרים ועם משאבים מוגבלים. כאן נכנס לתמונה מנהל הפרויקט – האישה או האיש שמובילים את הפרויקט משלב הרעיון ועד למסירה.

מה כולל תפקיד מנהל הפרויקט?

• הגדרת מטרות ויעדים: תרגום החזון או הדרישה העסקית לתכנית עבודה ברורה עם אבני דרך מוגדרות.

• תכנון ובקרה: בניית תכנית הפרויקט, כולל לוחות זמנים, תקציב, משאבים ותכולה. במהלך הפרויקט – מעקב שוטף אחר ההתקדמות והתאמה לשינויים.

• ניהול צוות הפרויקט: גיוס, הנחיה והובלה של צוותי עבודה. טיפול באתגרים, קונפליקטים ומוטיבציה של חברי הצוות.

• ניהול תקשורת ובעלי עניין: תיאום ציפיות בין כל בעלי העניין – הנהלה, לקוחות, ספקים, צוותים ועוד. הצגת סטטוסים, ניהול פגישות ודיווחים שוטפים.

• ניהול סיכונים: זיהוי סיכונים פוטנציאליים, בניית תוכניות תגובה וניהול אי-ודאות.

• אחריות לתוצאה: בסופו של דבר, מנהל הפרויקט הוא זה שנמדד על הצלחת הפרויקט – לא רק בהשלמתו, אלא גם בהשגת הערך הארגוני שהוא מייצר.

האם זה תפקיד שמתאים לכל אחד?

ממש לא. מדובר בתפקיד שדורש שילוב של מנהיגות, חשיבה אנליטית, אינטואיציה אנושית, גמישות ומיקוד בתוצאה. מנהל פרויקט טוב צריך לדעת לתמרן בין עולמות שונים – טכנולוגיה, עסקים, אנשים, ורגולציה – ולהחזיק מבט-על מבלי לפספס את הפרטים הקטנים.

ואיך זה נראה ביום-יום?

יום טיפוסי של מנהל פרויקט יכלול פגישות סטאטוס עם הצוות או עדכון להנהלה, שיחה עם ספק שלא עמד בזמנים, פתרון קונפליקט בצוות, ניתוח סיכונים לפרויקט חדש, והכנת תוכנית עבודה לחודש הבא. כל יום שונה מקודמו, והאתגרים מאוד מגוונים.  

למה זה תפקיד כל כך קריטי?

כל מוצר , שירות דיגיטלי, מערכת ליבה חדשים או שינוי תפעולי –  מאופיין כפרויקט, ומאחורי כל פרויקט מוצלח – עומד מנהל פרויקט שהוביל אותו במיומנות, רגישות ונחישות.

בשורה התחתונה

מנהל הפרויקט הוא כמו קברניט של ספינה –  הוא לא בונה את הספינה או אחראי לסחורות שעל סיפונה אבל מנווט את הים כדי שהספינה ותכולתה תגיע בשלום ליעד. 

מאת: חן קרואני, דירקטור שיווק וקשרי לקוחות, עמותת PMI ISRAEL.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.