מכירים את זה שהארגון עובד עם OKR, מגדיר יעדים עסקיים ואז הם “מחלחלים” אל כל הצוותים?
מכירים את זה שאתם מנהלים את ה Execution בצוותי פיתוח, עוקבים אחרי משימות שהושלמו, פיצ'רים ששוחררו, גרסאות שיצאו?
מכירים את ההרגשה שמשהו לא מתחבר?
איך בעצם מחברים בין העשייה היומיומית של הפיתוח לבין מדדים עסקיים כמו ARR, Retention או Acquisition?
מדידת Output זה לא מספיק
מנהלי פרויקטים ומנהלי מוצר רגילים למדוד הצלחה לפי Output – כמה משימות סיימנו, כמה פיצ'רים שחררנו, כמה “עשינו”.
אבל… האם זה באמת מזיז את המחט?
העובדה שסיימנו משימה לא מבטיחה שיצרנו השפעה אמיתית על הלקוחות או על היעדים העסקיים.
לפעמים אנחנו משקיעים מאמץ עצום – רק כדי לגלות שבנינו את הדבר הלא נכון.
ה־Outcome – הגשר בין Output ל־Impact
כדי לגשר בין העולם של Output (העשייה) לעולם של Impact (התוצאה העסקית האמיתית), נדרשת לעיתים שכבה נוספת – Outcome.
ה־Outcome הוא מדד ביניים שמתרגם את ההתקדמות המוצרית שלנו להשפעה עסקית.
למה הוא חשוב?
כי לרוב, לארגון המוצר אין יכולת לראות ישירות השפעה על ARR.
לדוגמה:
ייתכן שה־ARR עלה – אבל בזכות קמפיין שיווקי, לא בזכות פיצ’ר ששחררנו.
או ששחררנו יכולת מצוינת שהלקוחות אוהבים, אבל אנשי המכירות לא יודעים למנף אותן.
אם נמדוד את עצמנו רק לפי ARR, נאבד את היכולת להבין האם באמת התקדמנו בכיוון הנכון.
אז איך כן?
אנחנו צריכים מדדי Outcome – מדדים כמו אימוץ, שימוש, עומק שימוש ושביעות רצון לקוחות
הם קרובים מספיק לעולם המוצר כדי שנוכל להשפיע עליהם, וקרובים מספיק לעולם העסקי כדי שנדע שהם באמת מייצרים אימפקט.
ועדיין – חשוב לזכור שגם מדידת Output היא קריטית.
היא בונה את השריר הארגוני של תכנון וביצוע.
אבל רק כשאנחנו מחברים את השריר הזה ל־Outcome ול־Impact, אנחנו מבטיחים שהוא פועל בכיוון הנכון – על הדברים שבאמת משנים.
בסוף, השאלה האמיתית היא לא “מה עשינו”,
אלא “מה השתנה בעקבות מה שעשינו.”
וזה הרגע שבו ארגון באמת מתחיל לייצר אימפקט.
ב־monday.com אנחנו מחברים את העשייה שלנו לאימפקט בצורה הדוקה.
מדדי Outcome עוזרים לנו לוודא שכל פיתוח, כל גרסה וכל משימה נמדדים לפי התרומה שלהם ליעדים העסקיים.
ככה אנחנו תמיד עם היד על הדופק – עוקבים אחר ההשפעה, משנים כיוון מהר כשצריך, ובעיקר – מזיזים את המחט.
מאת: מיכל דרעי Head of R&D and Product Operations, monday.com