בעולם הארגוני המודרני, ה-PMO כבר אינו עומד לבדו בניהול הפרויקטים – לצידו צומחים תפקידים חדשים כמו מאמן אג'ייל ארגוני, משרד אספקת ערך ומשרד מימוש אסטרטגיה.
המפתח להצלחה אינו בתחרות אלא בשיתוף פעולה שמחבר בין ניהול פרויקטלי קלאסי לבין חשיבה עסקית, אסטרטגית ומערכתית לטובת הארגון כולו.

  1. מאמן אג'ייל ארגוני (Enterprise Agile Coach)

    בארגונים העוברים ליישום אג'ייל בקנה מידה גדול, תפקיד קריטי: ה-Enterprise Agile Coach.
    תפקיד זה מלווה טרנספורמציות אג'יליות חוצות ארגון, ומסייע לבנות תרבות עבודה מסתגלת ומהירה. שיתוף פעולה בין Agile Coach ו-PMO הוא הכרחי, כדי לגשר בין מסגרת ניהולית קיימת לשיטות עבודה מודרניות.

  2. משרד אספקת ערך (VDO – Value Delivery Office)

    תפקיד חדש בשוק, תפקידו הוא לוודא לא רק עמידה ביעדי פרויקט (זמן, תקציב, תכולה), אלא בשאלה האמיתית – מה הערך שסיפקנו? גישה זו דורשת ממנהלי פרויקטים ו-PMOים חשיבה בתנאים של תרומה עסקית והשפעה.

  3. משרד מימוש אסטרטגיה (SRO – Strategy Realization Office)

    ה-SRO מופקד על תרגום האסטרטגיה הארגונית לפעולות בשטח, תוך חיבור חזק להנהלה הבכירה.
    ה-SRO וה-PMO יעבדו בשת"פ ולעיתים ישלבו את תפקיד ה-SRO כפונקציה המנהלת את הפורטפוליו.
    הקשר בין שניהם קריטי להבטחת הצלחת הארגון הן מבחינת פעילות הארגון והן מבחינת מימוש האסטרטגיה.

  4. משרד טרנספורמציה עסקית (BTO – Business Transformation Office)

    בזמן שנדרשים שינויים רוחביים, כמו טרנספורמציות דיגיטליות או שינויים מבניים, BTO הוא הגורם המנהל את מהלך השינוי מקצה לקצה. ה-PMO משתלב לרוב בתמיכה תפעולית ופרויקטלית, לצד הובלת השינוי העסקי עצמו.

  5. משרד ממשל נתונים (Data Governance)

    בעידן שבו מידע הוא משאב קריטי, משרדי Data Governance מנהלים את האיכות, האמינות והשימוש בנתונים – במיוחד בפרויקטים מבוססי דאטה.

    PMOים העובדים על פרויקטים גדולים צריכים להבין את כללי המשחק החדשים, ושיתוף פעולה עם גופים אלה יכול לשפר משמעותית את הצלחת הפרויקט.

כיצד משתלב תפקיד PMO לצד תפקידים חדשים אלו?

  • הבנה והכרה שהסביבה הארגונית מתרחבת – ולבנות שיתופי פעולה חכמים עם בעלי תפקידים נוספים.
  • לפתח מיומנויות שיתוף פעולה בין גופים שונים.
  • להרחיב את התפיסה מעבר ל"ניהול פרויקט" – לחשיבה מערכתית, עסקית ואסטרטגית.
  • לראות בתפקידים המקבילים הזדמנות לצמיחה ולא תחרות.

לסיכום, בעידן שבו מתפתחים תפקידים חדשים סביב ניהול הפרויקטים, ל-PMO יש תפקיד מרכזי וברור: לחבר, לתאם ולמדוד – כדי שכולם ינועו יחד עם אותן מטרות ברורות לטובת הארגון.

מאת: חן קרואני, דירקטור שיווק וקשרי לקוחות

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.