כשחושבים על קווין (Queen), להקת הרוק הבריטית הפופולרית שפעלה בשנות ה-70-90 ואחת הלהקות המצליחות של כל הזמנים, ההקשר לניהול פרויקטים נראה מופרך.

להפיק "שיעורים בניהול" מחלוצת הגלאם רוק, הצבעונית והפרוורטית, קווין, מרגיש קצת כמו לבקש מוורן באפט ללמד אותך שיעורי מחול. ויחד עם זאת, ככל שנכנסים לעומק השירים ורציונל הקצב של הלהקה, נחשפים סודות ניהוליים בעלי ערך רב – כל שכן, עבור מנהלי פרויקטים.

Let’s Rock it – מה אתם יודעים על השיר We Will Rock You של קווין?

השיר האלמותי "We Will Rock You" שנכתב על ידי בריאן מיי, הגיטריסט הראשי של  להקת קווין. הצליח כל כך, עד כי ה"בום-בום-קלאפ" המזוהה באופן ישיר עם השיר הפך להמנון באירועי ספורט ברחבי העולם.

מגזין רולינג סטון דירג את השיר במקום ה-330 ברשימת "500 השירים הגדולים בכל הזמנים", והוא דורג במקום ה-146 ברשימת שירי המאה, בשנת 2001. בשנת 2009, "We Will Rock You" נכנס רשמית להיכל התהילה של הגראמי.

היום אין כמעט אנשים בגילאי 50-70 שלא ירקעו ברגליהם וימחאו כפיהם כמעט באופן אוטומטי עם הישמע השיר, אבל מעטים האנשים שיודעים כיצד השיר הזה נולד בעצם?!

הכל התחיל באירוע שהתרחש במהלך סיבוב ההופעות העולמי – A Day at the Races של להקת קווין בקיץ 1977. בעת שהלהקה סיימה הופעה באולם בינגלי, בסטפורד שבבירמינגהם והחלה לצאת מהאולם, היא הופתעה לשמוע שהקהל שר לה את השיר "You’ll Never Walk Alone” במקום למחוא כפיים כרגיל. החוויה הזו ריגשה והשפיעה על בריאן מיי באופן מיוחד, והוא החליט לכתוב שיר שיחבר את הקהל כולו בצורה דומה למה שהתרחש באולם בינגלי. מיי סיפר כי ראה בדמיונו חיזיון של קהל בקנה מידה עצום, כשכולם שרים יחד שיר של קווין באופן אחיד. הוא מיהר וכתב את השיר הקצבי "We Will Rock You".

4 שנים לאחר מכן, ב-1981, החזון של בראיין מיי ל"We Will Rock You" התגשם בדרכים שהוא אפילו לא יכול היה לדמיין. להקת קווין הופיעה בברזיל ורשמה שיא עולמי של נוכחות קהל בקונצרט בסאו פאולו. כשהם עלו עם השיר המדובר, קשה לדמיין כיצד נשמעו רקיעות הרגליים ומחיאות הכפיים המשותפות של למעלה מ-120,000 איש.

לשמחתנו, לא צריך לדמיין:

מה ניתן ללמוד מהשיר We Will Rock You" על ניהול פרויקטים?

ממש כפי שבריאן מיי היטיב לזהות את הערך האדיר שמתקבל באמצעות מעורבות גבוהה ואיחוד הקהל על ידי מטרה משותפת ונרתם לכתוב לצורך כך שיר ייעודי, גם בניהול פרויקטים (כמו בכל ניהול אחר), איחוד הצוות ובעלי העניין למען המטרה הוא עניין חשוב ביותר. מנהלי פרויקטים מקדישים שעות של מחשבה ורעיונות להגדלת מעורבות הצוותים וחיבורם למטרת הפרויקט. לפעמים, הסוד נמצא בפרטים הקטנים – ביצירת חוויה משותפת, אירוע מרגש ומאחד, פעילות משותפת שמקרבת את כולם.

ההשראה למאמר, באנגלית.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.