דמיינו לעצמכם שאתם הולכים לצער בעלי חיים לאמץ כלב או חתול, והעובד שפוגש אתכם בכניסה מספר לכם בהתרגשות על חיית מחמד נפלאה שהגיעה הבוקר ותתאים בדיוק בשבילכם.

מלאי ציפייה, אתם צועדים אחריו דרך המסדרונות ועד לחצר הכלובים ונעצרים אחריו מול כלוב ענקי שבתוכו… קרנף.

"אבל… זה קרנף!", אתם וודאי תאמרו לו, אם ההלם הראשוני יאפשר לכם לדבר.

"נכון מאוד" ישיב העובד בשמחה.

"אבל, איך קרנף יכול להתאים לי לבית"?

העובד לא יתבלבל. הוא יסביר לכם שמדובר בחיה אצילית שנמצאת כיום בסכנת הכחדה, ואם תאמצו אותו תוכלו לסייע בשימורו בעולם. מעבר לכך, הוא חזק מאוד, ממש "סוס עבודה", הוא יוכל לעזור לכם במטלות הדורשות כוח כמו למשל לשבור קיר (או את כל הבית, לדוגמה), וכשכל זה לא ישכנע אתכם, הוא יוציא את השפן מהכובע: "מי לא שואף היום לחד-קרן"?

האנקדוטה הזו שפורסמה במספר אתרים ברחבי העולם, לא נועדה לשכנע אתכם לאמץ קרנף, כי אם להמחיש בפניכם את החשיבות של דיוק המשימות בפרויקטים, עד כדי ירידה לרזולוציות העמוקות ביותר. לצורך זה, AI הוא הכלי הטוב ביותר העומד לרשותכם כיום.

או שתלמדו AI או שתאמצו קרנף

בואו נדבר רגע על הקרנף שבחדר. המושג AI עדיין אמורפי לרבים מאיתנו. לא כולם מבינים לעומק את יכולותיה של הבינה המלאכותית ככלל, ובפרט בתחום המורכב של ניהול פרויקטים. מסובך להחליט איזה קורס AI כדאי לקחת, ואילו יתרונות בדיוק הוא יוכל להעניק לכם בניהול הפרויקט. ואולי הכי מסקרן – מה הקשר לאימוץ קרנף?! אז בואו ונעשה לכם סדר.

אימוץ חיית מחמד, כמו כל מהלך משמעותי שאנחנו עושים בחיים, הוא בעצם פרויקט

פרויקט האימוץ כולל יוזמה: הרצון לאמץ חיית מחמד; תכנון: חיפוש באינטרנט, החלטה לאיזה ממוסדות האימוץ לנסוע, החלטה מתי לנסוע לשם; ביצוע הפרויקט: נסיעה למקום שבחרתם בתכנון, בחירת חיית המחמד ותהליך האימוץ שלה; ניהול סיכונים – זה השלב שבו נכנס הקרנף אל החדר.

מעטים הפרויקטים שעוברים באופן חלק מהתחלה ועד הסוף ללא אתגרים אשר צצים בדרך. הנה במקרה שלנו, על אף שהיוזמה, התכנון והביצוע שלכם בוצעו באופן מיטבי, קרה לפתע משהו שלא תכננתם ולא לקחתם בחשבון (איך יכולתם לקחת בחשבון קרנף?). אבל ניהול סיכונים נכון ואפקטיבי עשוי להציל את הפרויקט שלכם (וגם אתכם, במקרה הזה).

ניהול סיכונים הוא כלי חיוני והכרחי לכל מנהל פרויקטים שמטרתו היא לזהות סיכונים שעלולים לצוץ במהלך הפרויקט ולהכין עבורם פתרונות מראש, או לחילופין להתמודד באופן מידי ומיטבי עם סיכון לא צפוי שצץ במהלך הפרויקט. במרבית המקרים, כפי שמנהלי פרויקטים יודעים היטב, למרות המאמצים הגדולים בתכנון, רוב הסיכונים בפרויקט מתגלים לאחר תחילת הביצוע. לא משנה עד כמה המאמצים שלכם פרואקטיביים, עד כמה הצוות שלכם מיומן וכמה יועצי סיכונים הקציתם לפרויקט, ההפתעות נשארות מפתיעות.

כיצד קורס AI יכול לסייע לכם בניהול סיכונים בפרויקט?

כלי בינה מלאכותית יודעים כבר היום לזהות סיכונים ברזולוציות שאנשים יתקשו מאוד להגיע אליהן, ובאופן דומה, גם לספק פתרונות אפקטיביים בזמן אמת.

מערכת ניהול סיכונים מוגברת נתמכת בינה מלאכותית וטכניקות של למידת מכונה, משפרת משמעותית את האפקטיביות והיעילות של תהליכי ניהול סיכונים. מערכות אלו עושות שימוש באלגוריתמים מתקדמים לניתוח כמויות עצומות של נתונים, ומתוכם הן מזהות דפוסים של בעיות שעלולות לצוץ ומבצעות תחזיות למניעתם. כל זה נעשה  כפעילות מתמשכת לכל אורך מחזור החיים של הפרויקט.

בשלב התכנון, כלי ה-AI מנתחים את הנתונים ההיסטוריים של פרויקטים דומים, ומפיקים מהם תובנות על מנת לזהות סיכונים פוטנציאליים שיאפשרו לכם להתכונן אליהם מראש.

כשהסיכונים מתגלים בכל זאת בשלב הביצוע, כלי ה-AI יוכלו לנתח את התרחיש ולהציע לכם אפשרויות פעולה אופטימליות תוך השקעת משאבים מינימלית ושמירה ככל האפשר על רציפות הפרויקט. כלים מתקדמים וחכמים אלו מאפשרים זמני תגובה מהירים יותר לסיכונים שצצים ויכולות חיזוי משופרות. כל אלו עומדים לרשות מנהל הפרויקטים ותומכים בעבודתו המקצועית.

כיצד AI היה מונע מכם לאמץ את הקרנף?

בשלב התכנון, כלי ה-AI היה עורך חישובים נוספים שלא בהכרח עולים בראשנו כשאנחנו חושבים לאמץ חיית מחמד, כגון: גודל החיה והשטח היחסי שהיא תתפוס ברחבי הבית, פוטנציאל הסיכון שהיא עשויה להוות לכם ולבני משפחתכם, משך החיים הממוצע שלה שבמהלכו תצטרכו לדאוג למחייתה ולטפל בה, והעלות הכוללת של המשאבים שידרשו לכך.

בשלב הביצוע, כלי ה-AI היה ככל הנראה שם לכם "ברקס" ברגע שהייתם מגיעים אל פתחו של הכלוב. הוא היה מזהה את הקרנף כמכשול רציני שעלול להסב לכם נזק גופני ומנטלי, כמו גם נזק כספי מהותי בשיקום הנזקים לבית.

יותר מכל, הוא היה נותר אובייקטיבי בכל מקרה, ולא מסתנוור מהאפשרות שקרנף יהפוך לחד-קרן.

אז בפעם הבאה שאתם שוקלים לאמץ חיית מחמד או לנהל כל פרויקט אחר… חשבו על קורסי AI למנהלי פרויקטים בדגש על ניהול סיכונים.

בקרוב יושקו קורסי AI למנהלי פרויקטים והסמכות בתחום.

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.