"איך להוביל פרויקטים ביעילות ולהשיג תוצאות מנצחות"? זו שאלת השאלות העולה במוחו של כל מנהל פרויקט, ועל אף שאנחנו לקראת ראש השנה ולא פסח – על הקושייה הזו ננסה להשיב בדרך האפקטיבית ביותר.

כיצד להוביל פרויקטים ביעילות ולהשיג תוצאות מרשימות באמצעות חמישה מהלכים אפקטיביים?

התמקדו בתכנון אסטרטגי

לא די היום לתכנן את הפרויקט מראש ואופן מעמיק, כדי שפרויקט יצליח באמת ויניב תוצאות עבור הלקוחות שלכם, הוא צריך להיות אסטרטגי. תכנון הפרויקט צריך לכלול אסטרטגיה כבר בראשיתו, ועל ביצוע הפרויקט ליישר קו עם האסטרטגיה הזו בכל רגע נתון.

כך לדוגמה, אם אתם מנהלים פרויקט פיתוח מוצר בחברת הייטק, ואסטרטגיית המוצר שלכם כוללת ייחודיות: מוצר אשר יתעלה על המוצרים המתחרים בשוק בזכות הייחודיות שלו. האסטרטגיה הזו צריכה להשתלב בתכנון ובביצוע הפרויקט ביתר שאת. כל שלב בפרויקט צריך להתאים לאסטרטגיית הייחודיות – החל מכתיבת הקוד, דרך עיצוב המוצר ועד לפי'צרים הקטנים ביותר במערכת. הניהול האסטרטגי שלכם צריך לכלול מפגשי הנעה רבים עם הצוותים בפרויקט והחדרת מסרי הייחודיות בכל מפגש כזה. תכנון אסטרטגי הוא בגדר חובה בניהול פרויקטים היום.

הניעו את הצוות

צוות או צוותי הפרויקט שלכם הם הכוח המניע של הפרויקט, וכדי שהם יניעו – יש להניע אותם. הנעת צוותים יכולה להיעשות במגוון דרכים, כגון: שיחות ומשובים אחד על אחד, חיזוקים ומחמאות, תחרויות נושאות פרסים, ערבי גיבוש צוותיים, סדנאות הנעה ועוד. החשוב מכל הוא, לבדוק שאופן ההנעה שבחרתם אכן מניעה, ולהחליף אסטרטגיה במידה והיא לא.

ארגנו את המשאבים שלכם

חשוב מאוד – לדעת היטב ומראש, אילו משאבים עומדים לרשותכם לפרויקט. המשאבים כוללים כוח אדם, זמן, ידע, כסף, ועוד). חשוב לדעת ואפילו לרשום לעצמכם מראש – כמה זמן יש לכם לביצוע הפרויקט – מה הדד ליין לסיום? כמה אנשים יעבדו על הפרויקט? מה התקציב שלכם (באם יש לפרויקט תקציב ייעודי ספציפי)? ככל שתיווכחו במשאבים שיעמדו לרשותכם עבור הפרויקט, כך תוכלו לתכנן אותו במדויק וללא הפתעות. זה יביא לתוצאות טובות בהרבה, ללא ספק.

העזרו בטכנולוגיה

הטכנולוגיות המתקדמות כיום העומדות לרשות מנהלי פרויקטים, מהוות מנוף אדיר לניהול וביצוע אפקטיבי ולאופטימיזציה של תוצאות. לרשותכם כלי AI מתקדמים, כגון: ChatGPT, ותוכנות מדהימות לניהול פרויקטים ומעקב אחר משימות שיוכלו לוודא שאתם עומדים בלוחות הזמנים ושהכל מנוהל באופן מדויק ואופטימלי.

היפטרו מהזנבות

כדי "להיות לראש ולא לזנב", יש להיפטר מהזנב/הזנבות המעכבים אתכם ומעיבים על הצלחת הפרויקט שלכם. הזנבות המעכבים יכולים להיות כל דבר שיש לו השפעה שלילית עליכם, על הצוות או על הפרויקט עצמו: החל מחבר צוות "מרעיל" שמשפיע באופן שלילי על האחרים, דרך תקציב לא ריאלי שקיבלתם לביצוע הפרויקט, ועד ללוח זמנים לא הגיוני בעליל. הזנבות הללו יכולים להפתיע ולהקשות עליכם בדרך,  גם באופן לא מכוון: אנשים שלוקחים ימי חופש או עוזבים את הארגון, ציוד שמתקלקל, רישיונות תוכנה פוקעים, ועוד. כל זנב כזה יכול להשפיע על התוכניות הטובות ביותר, ולכן עליכם להיות ערים לכך כל הזמן, ולהמשיך להיפטר מהזנבות בכל עת שצריך.

 

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.