התפקיד העתידי של מנהל הפרויקט מושפע מכמה מגמות אשר מחלחלות כבר היום.

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

ההתקדמות הטכנולוגית מאיצה קדימה, כשהטכנולוגיה הבולטת כיום היא הבינה המלאכותית הגנרטיבית (Generative AI). טכנולוגיה זו מאפשרת ניצול מקסימלי של משאבים ומגוון פעולות שעוברות לאוטומציה תורמות במידה משמעותית לשינוי תפקידו של מנהל הפרויקט.

למנהלי פרויקטים יש תפקיד מכריע בסביבה הטכנולוגית החדשה הזו של הבינה המלאכותית, שבה הצוותים צפויים להתמודד עם אתגרים מורכבים ולנהל מיומנויות תקשורת מורכבות במיומנות רבה, על מנת לצלוח את הדינמיקות המשתנות בתוך הצוותים.

מחקר של גרטנר צופה שעד שנת 2026, שני שלישים מהכישורים והתפקידים של מנהלי פרויקטים יעוצבו מחדש כדי לענות על הצרכים של ההקשר התפעולי החדש שלהם.

למעלה מ-85% מהעסקים משתמשים באופן פעיל בתוכנת ניהול פרויקטים כבר היום, על פי גרטנר, והשוק צפוי להגיע לשווי של 7 מיליון דולר עד 2026. כדי לנצל הזדמנות זו, מפתחי תוכנה חייבים להבין את האתגרים של עסקים ואת גישות ההשקעה בטכנולוגיה, ולבנות אסטרטגיית מעורבות רלוונטית ומוצלחת יותר.

כדי להבין את המיומנויות שמנהלי פרויקטים של היום צריכים כבר כדי להצליח, חוקרי harvard business review סקרו 373 מובילי ניהול פרויקטים וזיהו 10 מיומנויות "הדור הבא" שיש להן השפעה מובהקת על הביצועים:

חוש נתונים –
שיתוף פעולה בין תפקודי –
קבלת החלטות –
נכונות לחקור ולאמץ טכנולוגיה חדשה –
חוש פיננסי –
מומחיות תהליכים ומסגרת (כלומר, שיפור תהליכים עסקיים, זריזות, ניהול שינויים ארגוניים, סיכונים) –
ריכוז לקוח –
חשיבה צמיחה-
היכולת לאמן ולהניע את הקבוצות שלהם –
מודעות ארגונית, שיתוף פעולה בין תפקודי ומרכזיות לקוחות חשובים במיוחד בהקשר של אספקה זריזה וממוקדת במוצר –

מנהלי פרויקטים הבקיאים במיומנויות אלו, נמצאו יעילים פי 1.4 בהשגת תוצאות עסקיות ופונקציונליות מפתח. יתרה מכך, המחקר מצא כי כישורים אלה היו בעלי השפעה גדולה

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.