אילו מגמות בניהול פרויקטים צפויות לבלוט באופן מיוחד השנה?

בנוף העסקי המשתנה, עולם ניהול הפרויקטים מתחדש ומתפתח אף הוא וחשוב להתכונן למגמות הבולטות כדי להצליח ולהישאר בראש התחרות.

המגמות הבולטות בניהול פרויקטים לשנת 2024 כוללות את המשך ביסוסה של הטכנולוגיה המתקדמת וכלי בינה מלאכותית (AI) חכמים ומתקדמים לתכנון, ניהול ויישום הפרויקטים השונים. מה חשוב לדעת על מגמת ה- AI, ומהן המגמות הבולטות הנוספות לשנה הקרובה?

ניהול פרויקטים מונחה בינה מלאכותית

בינה מלאכותית (AI) היא כבר לא "באז וורד" אלא מגמה ממשית ההולכת ומתחזקת בתחום ניהול הפרויקטים. בשנת 2024, הצפי הוא שה- AI תיקח את ההובלה על ניתוח נתונים, הערכה וניהול סיכונים וכן קבלת החלטות. כלי בינה מלאכותית מתקדמים לניהול פרויקטים ישפרו את יעילות עבודתו של מנהל הפרויקט באמצעות העברת תהליכים לאוטומציה, כגון: משימות שחוזרות על עצמן, יבצעו ניתוח נתונים מעמיק ומקיף ללמידה קדימה, ויעצימו את רמת הדיוק של תכנון הפרויקט. כל אלו, על מנת לאפשר למנהלי פרויקטים להתמקד בהיבטים אסטרטגיים ולהשיג תוצאות טובות יותר.

עבודה מרחוק: הגדרה מחדש של האופן שבו צוותים מתנהלים

מגמת העבודה מרחוק שהחלה במגפת הקורונה העולמית, הוכיחה שהיא כאן כדי להישאר. בשנה החולפת מרבית העובדים עבדו באופן היברידי – חלק מימות השבוע הם עבדו מהמשרד וביתר הימים הם עבדו מהבית, וההערכה היא שגם השנה המגמה הזו תימשך. על כן, בשנת 2024, ניהול הפרויקט ימשיך וידרוש הסתגלות לכוח עבודה במיקומים משתנים, ושיתופי הפעולה של הצוותים יחייב התייחסות מיוחדת, הן בחיזוק ושיפור תקשורת העבודה מרחוק ושימוש בטכנולוגיות תומכות לכך, והם ביישום מודלים להנעת עובדים שאינם מגיעים הרבה למשרד. חדרי פרויקטים וירטואליים ופלטפורמות לשיחות וידאו מתקדמות צפויים להיות חלק בלתי נפרד מהעבודה על פרויקטים בשנה הקרובה.

דגש על סביבה וקיימות

גם המילה "קיימות" אינה עוד באז וורד בשנת 2024 וככל שמשבר ההתחממות הגלובלית מחריף ועולה אל סדר היום. בשנת 2024, פרויקטים יוערכו לא רק על סמך הצלחתם הפיננסית אלא גם על השפעתם הסביבתית והחברתית. מנהלי פרויקטים ישלבו פרקטיקות ברות-קיימא במתודולוגיות שלהם, וחתירה למטרת האיזון בין יעדי הפרויקט לרווחה הגלובלית.

ניהול פרויקטים ממוקד הון אנושי

בין כל ההתקדמות הטכנולוגית, הגורם האנושי נשאר במרכז וכך הוא צפוי להישאר. מנהלי פרויקטים בשנת 2024 יתנו עדיפות לרווחת הצוותים שלהם, תוך התמקדות בבריאות העובד, באושרו, בסיפוק שלו מהעבודה וברווחתו הכללית. מגמת האיזון בין עבודה והבית צפויה להמשיך לקחת חלק משמעותי בשנת 2024, כמו גם פיתוח מקצועי לעובדים, הכשרות, הדרכות וטיפוח המקצוע שלהם. פיתוח העובד יהיה מודל מפתח בשנה הקרובה, כשמעסיקים צפויים לשדרג ולפתח את העובדים שלהם ביתר שאת.

אג'יליות בניהול פרויקטים

קצב השינוי בנוף המקצועי מחייב למידה ועבודה אג'ילית. מקצוע ניהול הפרויקטים דורש מהעוסקים בו להיות לומדים זריזים. בשנת 2024, המחויבות ללמידה מתמשכת ולמיומנויות מחדש תהיה בלתי ניתנת לוויתור, ומנהלי פרויקטים והצוותים שלהם יתורו באופן פעיל אחר הזדמנויות לרכוש מיומנויות חדשות, על מנת להבטיח שהם יישארו בקידמה, בתעשייה המתפתחת ללא הרף.

קבלת החלטות מונעת נתונים

בשנת 2024, הנתונים יהיו על העליונה. מנהלי פרויקטים ירתמו את הכוח של ניתוח נתונים כדי לקבל החלטות מושכלות, לחזות סיכונים פוטנציאליים ולמטב את ביצועי הפרויקט. ניתוחים בזמן אמת יספקו תובנות שאותן יהיה ניתן לפתח לאסטרטגיות ולמתודולוגיות חדשות שיעצימו את צוותי הפרויקט ויאפשרו להם להסתגל במהירות לתנאים משתנים.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.