כהמשך מהפרשה הקודמת לבנית המשכן וחלקיו,
בפרשה זו הדגש על בגדי הכוהנים כמדי ייצוג של בעלי תפקיד.
בפרשה מתקבל המפרט המדויק למדים ייצוגיים וחלקיהם לכוהנים. לבעלי תפקיד רם זה חשוב. התקבלו הנחיות לבגדי הכוהנים ולכותפות. ואנו לומדים מזה שכאשר אנו רוצים לייחד בעל תפקיד רם – ניתן לו מדים ייצוגיים.
בפרשה זו גם לומדים על הייחודיות לכל מנהיג, וכמובן למנהל הפרויקט שמוביל אנשים ותהליכים לבניית מערכות.
איך?
על ידי הייחודיות של שמן זית זך למאור והסודות מאחורי זה.
שמן זית זך הינו ייחודי. נספג ומחלחל אך לא ניתן להכלאה ולא מתערבב.
בשמן זית זך יש פרדוקס. מצד אחד, הוא מתפזר במהירות כשהוא מחלחל וחודר למוצרים שאיתם הוא בא במגע.
היה מובדל וגאה ודע איפה לשים את הגבול.
עוד לומדים בפרשה שלפני מילה שאומרים, במיוחד החלטות והצהרות, נדרש לחשוב היטב – כי מילה זו מילה. ולמילה יש משמעות. כמו טיל מתביית. נגעת נסעת.
בהמשך הסיבה והמשמעות ומה ללמוד מזה.
כאשר חטאו ישראל בעגל, משה הפציר לפני הקב"ה שיסלח להם ולא ישמידם חלילה.
וזה אכן קרה בפרשת תצווה – שבה 'נמחק' שמו של משה ואינו מוזכר.
כי, גם מילה זו מילה.