ב 18 ליוני התקיים כנס PMI ישראל השנתי לניהול פרויקטים , 23 במספר, תוך ציון חגיגות 50 שנה לPMI העולמית. לראשונה ב-LAGO בראשון לציון, לאחר שנים רבות במלון דוד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

הכנס השנתי

כמו בכל שנה, גם השנה גדשו את הכנס מנהלי פרויקטים ועוסקים בניהול פרויקטים מכלל התעשיות והמיגזרים, שבאו ללמוד כמו גם "להתמנגל". התוכנית המקיפה כללה הרצאות מליאה כמו גם מספר מושבים בנושאים שונים, כאשר נושא הכנס הוא "יוצאים מהקופסה- מובילים את השינוי".
לאתר תוכניית הכנס השנתי: https://pmi-2019.events.co.il/home

מומחה לרגע

הסקירה שלהלן מתייחסת לפעילות של "מומחה לרגע", פעילות אותה הובלתי כסגנית נשיא בPMI בהתנדבות, יחד עם סיוע משובח של ניצן מירב, סגן נשיא גם הוא.
מסלול 'מומחה לרגע', נותן למשתתפי הכנס הזדמנות למפגש אישי, בן חצי שעה, עם מומחים בתחומי ניהול פרויקטים במגוון נושאים, אפשרות למשתתפי הכנס להתעדכן ולהתחדש בתחומים הרלוונטיים לעולמות התוכן שלהם.
בעקבות ההצלחה של "מומחה לרגע" בשנה שעברה, הרחבנו השנה מסלול זה, והוא כלל שני חלונות זמן של יעוץ עם מומחים מגוונים. באופן הזה הגדלנו את היכולת של יותר אנשים מבאי הכנס לקבל את אותה הכוונה ויעוץ קצרים, מקבוצה של אנשי מקצוע בתחומים שונים.
נבחרת המומחים שלנו כללה 12 מומחים מקצוענים בתחומים של: אג'ייל, SAFe שהיא טכניקת אג'ייל, לוחות זמנים של ניהול פרויקטים, סייבר, ניהול סיכונים, הגשת מכרזים, תפקיד ה-PMO, רכיבים רפואיים, פרויקטי IT ועוד.
להלן פרטים על המומחים:
https://s3.amazonaws.com/s3-people-uploads-perm-links-production/attachments/32_2019-06-17%2007:09:04%20UTC.pdf?1560755344
ההתייעצות התקימה בשני חלונות זמנים (ללא רישום מראש), וארכה עד חצי שעה לכל נועץ.

שקופית קודמת
שקופית הבאה

מה עניין את המתייעצים שלנו?

הפעילות היתה מוצלחת ומשתתפים רבים הגיעו אלינו עם סוגיות רבות ומגוונות בשלל נושאים. שאלות כגון:

  • איך נכון לתקשר ולשווק להנהלת הארגון את הפעילות של גוף מערכות מידע באופן שישקף נכונה את העומס וריבוי המשימות? ובאיזה כלים מומלץ לנהל את הדרישות מגוף זה?
  • כיצד ניתן להגן על מערכת מפני גניבת Intellectual Property?
  • מהו DevOps? איך אפשר להסתייע בכלי DevOps עבור PMO? מה עושים עם DevOps בתחום ה- Security?
  • כאשר מתחילים פרויקט מאפס, מה המיקוד בשלבי הEvaluation הראשוניים?
  • איך גורמים למימשק עבודה בעייתי בפרויקט להיות יותר רתום ומעורב?
  • איך מציגים חיבור של פרוגרמה לאסטרטגיית הארגון?
  • איך מתודת ה- SAFE מגדירה את תהליך ה- PI Planning ואיך מפרקים את ה- Backlog כהכנה לתהליך זה?, איך מארגנים את הצוותים והקבוצות לעבודה ב- SAFE?
  • איך נראה ומה כולל תהליך ניהול מכרז?
  • מה מסלול קריירה אפשרי ל- PMO?

ועוד.
המומחים שלנו נתנו עצות מניסיונם, תובנות וטיפים יקרי ערך, שחוסכים זמן יקר למי שנתקל בהן לראשונה, ומאפשרים הסתכלות אחרת וכיוון פעולה חדש ושונה.

כמה טיפים לדוגמא, על קצה המזלג

  • כדי לשקף להנהלת ארגון תמונת מצב של עבודה של יחידה ארגונית, כדאי להציג מחד מה היו הביקושים השנתיים והרצונות של הלקוחות הפנים ארגוניים, ומנגד את מה שהושקע בפועל, מה התפוקות וכמה זמן זה לקח. זה יאפשר לראות בקלות יחסית את הפער בין מה שנדרש לבין מה שניתן לבצע מבחינת כח אדם ויכולות. ואגב, אקסל עושה עבודה מצוינת…
  • הגנה על מערכת Intellectual Property תעשה באמצעות שילוב של מספר שיטות הגנה: Best Practices של כלי הפיתוח, שימוש במחשב מוקשח, והכנסת המחשב לקופסה הכוללת אינדיקציות פתיחה.
  • DevOps זה עולם שלם. מי שמתענין מוזמן לקרוא פוסט בנושא שהעלה עמי קאלק: https://www.linkedin.com/pulse/devops-projects-managers-real-progress-dashboard-ami-kalk/
  • כשמתחילים פרויקט מההתחלה, הפוקוס צריך להיות בראייה העיסקית ולא רק הטכנולוגית. מה הצורך האמיתי, מי הלקוח, מה הפתרונות המוצעים בשוק, מי המתחרים, האם ניסו לתת פתרון לבעיה זו כבר קודם ומה קרה וכד'. תחילתו של פרויקט היא בתוכנית עיסקית.
  • בעולם מטריציוני הנושא של ממשקי עבודה רבים ולא תמיד רתומים, הוא התמודדות נפוצה. כאשר נתקלים בממשק עבודה שכזה, שלא מתענין ו/או מקדיש את עצמו למשימה שלו בפרויקט, זה מעכב את שאר אנשי צוות הפרויקט. אין פתרונות קסם והתשובה נמצאת באזור של היחסים הבינאישיים והאינטלגנציה הריגשית. להכיר את האדם, להתידד איתו, להבין מה חשוב לו ומה האינטרס שלו בפרויקט, ומתוך ההיכרות הזו- לעבוד איתו.

וכו'. כל שאלה זכתה לתשובה, במקצועיות, איכפתיות והמון תשוקה.
זו ההזדמנות שלי להודות למומחים שלנו, שהקדישו מזמנם וממרצם לפעילות, ויחד בנינו נבחרת מומחים לתפארת.
גם אנחנו קיבלנו טיפ מאחד המתיעצים, לשנות את שם הפעילות מ"מומחה לרגע", ל- "רגע עם מומחה" 😊
אז זה היה "מומחה לרגע" של השנה, ועד לכנס של שנה הבאה, נאחל פרויקטים מוצלחים וקריירה מקצועית ומתפתחת!,

בברכה,
גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא PMI, וצוות המומחים

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.