רוצים להיות מנהלי פרויקטים טובים יותר? דו"ח שפורסם על ידי הפורום הכלכלי העולמי קבע שיש צורך הולך וגובר במנהיגים בעלי אינטליגנציה רגשית ברחבי העולם.

אחת הדרכים לצלוח את ניהול הפרויקט והצוות באופן הטוב ביותר, היא שימוש באינטליגנציה רגשית. ויש לזה אפילו מונח מוכר שהתקבע בשנים האחרונות: "מנהיגות אינטליגנטית רגשית"

מהי אינטליגנציה רגשית?

אינטליגנציה רגשית (EQ) על פי ההגדרה, היא יכולת/מיומנות של אדם לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר. לאינטליגנציה רגשית יש כמה הגדרות ודרכי מדידה שונות. חלק ממדדי האינטליגנציה הרגשית נמצאו מתואמים בקשר ישיר עם הצלחה בלימודים, וביצועים בעבודה.

אינטליגנציה רגשית עוסקת בשימוש ברגשות על מנת להכיר את עצמך וגם ובעיקר, כדי להבין את האחר.  מנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית קשובים ואמפתיים יותר כלפי עובדיהם. הם יודעים לראות את האדם ולא רק את התפקיד שלו. הם יודעים להניע את הצוות, להעניק לו דרייב חזק לביצוע משימותיו והם זוכים לפרודוקטיביות גבוהה מהצוות שלהם. רבים ממנהלים אלו, הופכים למנהיגים של ממש.

ניהול פרויקטים הוא נדבך שלם. הוא נסמך במרביתו על הובלה מיטבית של הצוות, וניהול אנשים מורכב הרבה יותר מניהול לוחות זמנים או משאבים בפרויקטים.

התמקדות במה שהצוות שלך טוב בו, יכולה לשפר את ניהול הפרויקט ולעזור לכולם לעבוד יחד טוב. אלו המקומות שבהם האינטליגנציה הרגשית נכנסת לתמונה.

אינטליגנציה רגשית היא מיומנות קריטית לניהול פרויקטים מוצלח, כאשר למנהלי פרויקטים בעלי EQ גבוה יש יתרון משמעותי בניהול צוותים ועבודה מול בעלי עניין, כמו גם בפתרון קונפליקטים והובלת פרויקטים להצלחה.

איך מנהלים יכולים להפוך לבעלי מנהיגות אינטליגנטית רגשית?

להלן מספר צעדים לכך:

הכירו את עצמכם

כדי לשפר את האינטליגנציה הרגשית שלכם, התחילו קודם כל בהכרה עצמית. הכרה עצמית כוללת הבנה של רגשותיכם, הערכים שלכם, והדרך שבה הם משפיעים על התנהגותכם והחלטותכם. תוכלו להיעזר בכלים כמו "יומני רגשות" או "מדיטציה" על מנת להיות מודעים יותר לתחושות ולרגשות שלכם.

פתחו את יכולת ההבנה הרגשית

היכולת לזהות ולהבין רגשות אצל אחרים היא מפתח ל-EQ גבוה. נסו להתחיל לשים לב לסימנים הלא-מילוליים של חברי הצוות ובעלי העניין שלכם – לשפת הגוף והבעות הפנים שלהם. נסו להתרכז בהם במשך תקופה ובדקו האם מימיקות אלו מתאימות לרצונות ולתחושות שלהם בפועל. ככל שתתנסו בכך יותר, תוכלו ללמוד איך להשתמש במידע הלא-מילוי הזה כרמזים לתחושות ולכוונות שלהם.

נהלו רגשות בצורה אפקטיבית

מנהלי פרויקטים בעלי EQ גבוה יודעים לשלוט ברגשותיהם גם במצבי לחץ. תוכלו להשתמש בטכניקות לניהול מתחים כמו נשימות עמוקות או הפסקות קצרות במהלך יום העבודה, הכל כדי לעזור לכם להישאר רגועים גם במהלך ימים מתוחים ולחוצים, וגם כאשר הדברים לא הולכים כמו שצריך. מנהל שיודע לשלוט ברגשותיו ולא משליך אותם על אחרים, הוא מנהיג בפוטנציה.

שפרו את כישורי התקשורת שלכם

תקשורת ברורה ופתוחה היא חיונית לניהול רגשות. למדו להקשיב באופן פעיל ולספק משוב בונה. השתדלו להיות ברורים ושקופים בתקשורת שלכם עם הצוות ככל האפשר, ותמיד לזכור לחשוב על הרגשות והצרכים שלהם.

הציעו תמיכה ופתרון יעיל לקונפליקטים

מנהלי פרויקטים בעלי EQ גבוה יודעים להתמודד עם קונפליקטים בצורה בונה. נסו להבין את שורשי הקונפליקט ולהציע פתרונות מיטיבים עבור כל הצדדים המעורבים. גישה אמפתית ותומכת יכולה להפחית מתחים ולבנות אמון בתוך הצוות.

בהצלחה!

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.