"השילוב של פעילות מהנדס המערכת ושל מנהל הפרויקט באינטל ובאלתא"

ב-9 לאפריל התכנסנו לערב עיון ראשון מסוגו במסגרת שיתוף הפעולה בין העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI, לבין האיגוד הישראלי להנדסת מערכות Incose IL. ערב העיון התקיים במלון דניאל בהרצליה בנושא "השילוב של פעילות מהנדס המערכת ושל מנהל הפרויקט" וכלל שתי הרצאות של "זוגות" מנהלי פרויקטים ומהנדסי מערכת הקרויים לעיתים גם מנהלים טכניים.

את ערב העיון פתחו בדברי ברכה מר משה סלם, מנכ"ל אילטם, ופרופ' מוטי פרנק נשיא אינוקסי ישראל, ששמחו על תחילת שיתוף פעולה המתבקש בין שני הגופים הנ"ל וציינו גם ששיתוף פעולה דומה מתקיים בין עמותות האם בארה"ב.
בהמשך נשאתי דברי ברכה גם אני, גלית יסקרביץ- טיץ, כנציגת PMI ישראל, בהם ציינתי שניסיוני האישי כולל גם הוא את המימשק ההכרחי בין שתי הפונקציות הנ"ל ומכיוון שבכל ארגון אופן הגדרת המימשק שונה, הרי שזה מענין לשמוע איך התפקידים הנ"ל באים לידי ביטוי בחברות כגון אינטל ואלתא.

תמונה מתוך הרצאה בערב עיון של אינקוסי בשיתוף העמותה

את ערב העיון הנחתה ד"ר אמירה שרון מהתעשיה האווירית, שהזמינה להרצאה הראשונה את אביבה דוידוביץ, מנהלת פרויקט, ואוהד צור, מוביל טכני, שמנהלים יחד פרויקט תוכנה חדשני באינטל.

אביבה ואוהד תיארו פרויקט פיתוח מערכות תוכנה תוך התיחסות למורכבות העבודה בקבוצה גלובאלית. הפרויקט מונה כ 30 עובדים בישראל, אירלנד, אנגליה וארה"ב, ומנוהל במתודולוגיית Agile. בהרצאתם התיחסו אביבה ואוהד לנקודות החפיפה היומיומיות והאתגרים בין מנהל הפרויקט למנהל הטכני. עבור כל אתגר שעומד בפניהם, הם תיארו את אופן ההתמודדות שלהם על פי מיטב ניסיונם.

הרצאה שניה ניתנה מפי יצחק קדישי, מנהל פרויקט, וחגי טולדנו, מהנדס מערכת, שמנהלים יחד פרויקט מערכתי בהיקף של מאות מיליונים בתע"א- אלתא מרום. בהרצאתם הם תיארו את הפרויקט ותכולתו, כולל התיחסות להיקף ומשך הפרויקט. בהמשך התיחסו למבנה הארגוני במפעל ובפרויקט תוך תיאור חלוקת האחריות והסמכות בין נושאי התפקידים.

תודה למרצים שהקדישו מזמנם ומרצם על מנת להעשיר אותנו בידע נוסף, לכל העוסקים במלאכה מטעם העמותות, וכמובן- לקהל שהגיע.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.