"היה מרשים מאד, מעניין ומעורר השראה, אשמח להגיע למפגשים נוספים מסוג זה בעתיד"

"תודה על הזימון והאירוח, בהחלט מעניין ורלבנטי כלימוד מארגונים אחרים, ולבחון אפשרויות ליישום אצלנו בארגון. אשמח להשתתף במפגשים דומים בעתיד"

"מאוד נהניתי מהסיור, היה מעניין ומרשים. תודה שהזמנתם אותי"

"היה מרתק. הבחור יודע להציג וגם הרמתם שם מערכת ממש רצינית. יישר כח"

שקופית קודמת
שקופית הבאה

קבוצת אורנטק קיימה בסוף נובמבר 2018 סיור לקוחות במשל"ט – מרכז הבקרה ושליטה לניהול פרויקטים, במשרד הבינוי והשיכון. סיור זה הינו הראשון בסדרת מפגשים בין לקוחות קבוצת אורנטק שמטרתה, היכרות עם לקוחות וחשיפה לפרויקטים בארגונים אחרים ומעולמות אחרים. סיורים אלה מהווים מעין "הצצה" לאיך עושים זאת אחרת.

בסיור השתתפו לקוחות מבנק לאומי, תעש מערכות, נטפים, רפאל, אלתא, הקריה למחקר גרעיני, רשות שדות התעופה, טבע, Airobotics, אסותא, בית חולים אלי"ן, יד ושם ונוספים.

ההשתתפות בסיור פתוחה לכל לקוחות קבוצת אורנטק וההיענות היתה מעל ומעבר למשוער.

בסיור הציגו גדי מארק, סמנכ"ל בכיר להנדסה ופיתוח במשרד הבינוי והשיכון; נתנאל לפידות, מנהל אגף בכיר תכנון אסטרטגי ומדיניות במשרד הבינוי והשיכון וניר נפתלי, מנהל המשל"ט מטעם קבוצת אורנטק.

המשל"ט הוקם בעזרת קבוצת אורנטק שזכתה גם במכרז להפעלתו והוא מתבסס על כלים ועל פתרונות מתקדמים לניהול פרויקטים. הוא מציג בזמן אמת מידע רלוונטי ומהימן על פרויקטי הבנייה שבאחריות משרד הבינוי והשיכון, לפי אבני הדרך אשר מופו בתחילת התהליך.

משרד הבינוי והשיכון מנהל ומבצע תקציב אשר עומד על כ-7 מיליארד ש"ח לשנה, ומוביל למעלה מ-1,200 פרויקטים בכל זמן נתון. היקף פעילות שכזה מחייב היערכות לפעולות של תכנון, מעקב ובקרה אחר כל הפרויקטים של בנייה חדשה, תכניות העבודה של המשרד ואחר יישום החלטות ממשלתיות ופנים-משרדיות.

בתוך זמן קצר הצליח המשל"ט לשנות את דרך החשיבה של המשרד ואת אופן ניהול תהליכי הבנייה בישראל, עד כדי מהפכה של ממש בעולם ניהול הפרויקטים. כיום משמש המשל"ט פלטפורמה ליישום תפיסה ניהולית מקצועית ושירותית המשמשת ציר מרכזי ביכולתו של המשרד לעמוד ביעדיו ולהבטיח לאזרחי המדינה, מכל המגזרים ובכל רחבי הארץ, יותר דירות, בפחות זמן ובפחות כסף. מבחינה זו, מדובר בשינוי תפיסה מהותי וחדשני בתחום עולם הפרויקטים וחלוצי במשרד ממשלתי.

הצלחת פרויקט המשל"ט מתבטאת גם בתוצאות העסקיות וכתועלת לאזרח בשני אופנים:

1. כיום, משרד הבינוי והשיכון מצליח לנהל פי שלושה יותר פרויקטים עם אותם המשאבים. המשמעות היא יותר יחידות דיור ליותר אזרחים.

2. תוצאה נוספת היא עליה פי שניים במסירת המגרשים במועד ליזמים, לאחר עבודות פיתוח, וכפועל יוצא מכך, גם מסירת הדירות לאזרחים במועד.

"לא יכולה להיות מציאות בה בישראל לוקח חמש-עשרה שנים לבנות שכונה, שגרים בה אנשים המפתחים תוכנות לבניית בתים בסין ובארה"ב – שגורמות לבנייה מזורזת, בת שלוש שנים. הסנדלר הולך יחף במובן הכי גרוע. קיים פער של דור בעולם מערכות ניהול מבוססות IT ונתונים – בין הצבא וארגונים מהמגזר הממשלתי", כך אמר יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, בכנס  האחרון של העמותה לניהול פרויקטים PMI שהתקיים ביוני 2018, בהפקת אנשים ומחשבים

כחלק מההכרה בהצלחתו של המשל"ט, זכה הפרויקט בפרס Project Of The Year 2018  של העמותה לניהול פרויקטים PMI ובפרס IT Awards 2018 של אנשים ומחשבים.

המשל"ט פועל במודל שירות מנוהל הכולל צוות במטה ושלוחות בכל אחד מהמחוזות בכל רחבי הארץ, כולם מקבוצת אורנטק.

בבניית הפתרון שולבו כלים טכנולוגיים שונים:

  • Microsoft Project Online: המערכת משמשת לניהול תכניות העבודה ("גאנט אתר") של כלל אתרי הבנייה החדשה במרחב הכפרי והעירוני.
  • Action Base: בעזרת המערכת עוקב המשל"ט אחר יישום החלטות ממשלה, אחר החלטות שר ואחר החלטות מנכ"ל. המערכת מאפשרת לכל בעל תפקיד שהוטלה עליו משימה מטעם השר או מטעם המנכ"ל לדווח על קצב התקדמות ביצוע המשימה ולעדכן על השלמתה.
  • QlikView: מערכת BI, שהוקמה על בסיס תוכנת QlikView, מספקת תמונת מצב מלאה, אמינה ועדכנית של סטטוס הפרויקטים, וחשוב מזה – מאתרת חסמים וצווארי בקבוק. המערכת מאפשרת  ליצור שפה אחת ו"אמת אחת" בין כל המערכות.
  • GIS: מערכת מידע גיאוגרפי (ממ"ג) המספקת אוסף כלים לעבודה עם מידע גיאוגרפי דיגיטלי, כשכבה נוספת המאפשרת לשלב מידע ניהולי על גבי מפה.
  • בפתרון משולבים עוד מספר כלים ותוספים מעל ה-Ms Project.

קבוצת אורנטק תמשיך במסורת זו של מפגשים בין לקוחות, עליהם יפורסם מעת לעת בדף הפייסבוק https://www.facebook.com/orantechsys 

ובדף הלינקדאין https://www.linkedin.com/company/orantech

הנכם מוזמנים להתעדכן. הסיור הבא מתוכנן לינואר 2019 ויפורסם בקרוב.

שיתוף
ציוץ
פרסום

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.