סיור זריחה מהמם היה לנו השבוע בירושלים.
 
נכון, קמנו מוקדם מאוד, אבל לצפות בשמש העולה ומאירה את היום, היה שווה כל רגע !
 
עברנו באתרים ברחבי העיר העתיקה, ולמדנו תובנות בניהול פרויקטים, מתוך הסיפורים של בניית העיר.
 
תודה לכל אלה שהגיעו מקרוב ומרחוק.
 
תודה למוטי טאו הנהדר שצילם את התמונות היפהפיות המופיעות כאן למטה.
 
ותודה ללואיס טריגר שהדריך את היום החוויתי הזה.
מה למדנו בסיור?
 
לימוד ניהול מדרני:  סיור זה שונה מסיור תיירותי ובמהלכו יש דגש על עקרונות של ניהול מדרני בכלל וניהול פרויקטים בפרט.  ולהלן כמה דוגמאות:  
 
  • System of Systems" " – שילוב של מערכות להובלת מים בעזרת רשת האקוודוקטים מבריכות שלמה להר הבית.
  • LCC  ומחזור חיים של המערכת – הר הבית של בית המקדש היה בנוי בכוונה על אבן ייסוד של הבסיס של הר מוריה על מנת לשרוד רעידות אדמה. ומעבר לזה, הגודל של כל בלוק שבממוצע הוא מעל 2.5 טונות הבטיח עוד יציבות למבנה לטווח ארוך של מחזור חיים. לראייה, הוא עומד עד היום, 2000 שנה אחרי, אף על פי שהיו מעל 10 רעידות אדמה באזור, חלקן קטלניות.
  • עקרונות הנדסת אנוש עבור המשתמש הסופי – הקירות החיצוניים של הר הבית מגיעים לגובה של 8 ולפעמים 12 קומות של בניין רגיל. המתכננים  של הר הבית ידעו שעבור יהודי הבא מן הכפר המראה הזה היה מפחיד מכיוון שברגע שהוא היה עומד מול קיר כזה קיימת תחושה שהקיר "עקום" ויכול ליפול עליו. למשל, כאשר עומדים ליד מגדלי עזריאלי בת"א, יש את אותה התחושה. יש לזכור שרוב המבקרים בהר הבית אף לא פעם עמדו מול קירות בגובה כזה. לכן, הוכנס אלמנט של הנדסת אנוש וכל בלוק ממוקם 3 סנטימטרים פנימה מעל הבלוק שמתחתיו. למי שעומד על יד הקיר קיימת תחושה הפוכה, שהקיר עומד ישר ולכן אינו מפחיד.
  • במהלך הסיור יש עשרות דוגמאות המכילות עקרונות של: חשיבה יצירתית (שער חולדה),  תחקיר, הנדסה משולבת, קבלת WAIVER ,  חשיבה לטווח ארוך,  מבנה פרויקטאלי ועוד…

 הסיור התקיים ב – 14 ביוני 2022

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.