הסיור המאלף – "חוויית בית המקדש" 12.5.15- התמקד בבניית בית המקדש השני ע"י המלך הורדוס לפני כ- 2000 שנים, מנקודת מבטו של מנהל פרוייקט ומהנדס מערכות; משתתפי הסיור מנו כ- 30 איש, אנשי ניהול פרוייקטים ממגוון ארגונים ומגזרי משק.

מדריך הסיור, לואיס טריגר, פיתח סיור ייחודי ומרתק, היוצר שילוב בין שלוש אהבות משמעותיות בחייו – ניהול פרוייקטים, הנדסת מערכות והיסטוריה/ארכיאולוגיה [לא בהכרח בסדר זה]…
לואיס הינו יליד אוסטרליה, ומצהיר על עצמו כציוני בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. לאחר שהוכשר כמהנדס תעשיה וניהול, שירת כ- 16 שנים במגוון תפקידים בחיל האוויר; מאז שחרורו הוא משמש כיועץ בכיר ומנחה סדנאות בתחום ניהול פרויקטים, הן במעהב"ט והן בשוק האזרחי, בארץ ובחו"ל.
הסיור החל בשער יפו, בקברי המהנדסים שליד שער יפו; אלה מסרו את נפשם, כך לפי האגדה, מאחר ולא הקפידו די הצורך על ניהול תכולת הפרוייקט… זאת בניגוד לנציג הקיסרות האוסטרו-הונגרית, שפרץ בזמנו את שער יפו כדי לאפשר את כניסת מרכבתו המפוארת של הקיסר פרנץ יוזף ירום הודו, ובכך הוכיח קבל עם ועולם שהוא מקפיד הקפדה מלאה על ניהול סיכונים…

משער יפו צעדנו למצודת דוד הסמוכה, האתר המקורי שבנה המלך הורדוס וממנה ניהל, תכנן וביקר על יישום פרויקט חייו – בניית בית המקדש השני.
משם המשיך הסיור לכיוון דרום-מזרח, וחלף על פני ממצאים ארכיאולוגיים שנותרו מרשת האקוודוקטים המקורית של ירושלים; אקוודוקטים אלה הובילו מים מבריכות שלמה שליד בית לחם, מהלך כ- 20 קילומטרים דרומה [!], לבית המקדש, וזאת על מנת לאפשר תפעול ותפקוד תקין של פעילות הקרבת הקורבנות במקום.

 

שקופית קודמת
שקופית הבאה

שיאו של הסיור היה הכניסה לפינה הדרום מערבית של הר הבית.

ב"מרכז דוידסון" צפינו במודל סימולציה אינטראקטיבי, תלת-ממדי, שאפשר לנו לחוות את חוויית העלייה לרגל להר הבית מנקודת מבטו הפיזית של עולה רגל, במאה הראשונה לספירה. סימולציה מרשימה זו, שהועברה לנו ע"י מדריך צעיר ובעל ידע רב ויכולת לרתק קהל, המחישה בצורה יוצאת דופן את סיפורו המפואר של בית המקדש השני – אחד משבע שכיות החמדה המרשימות ביותר ברחבי האימפריה הרומית [כך לדברי היסטוריונים מהעת ההיא].

לאחר הסיור ב"מרכז דוידסון", ביקרנו בשער חולדה שבכותל הדרומי, וסיירנו סביב הממצאים הארכיאולוגיים הפזורים לאורך החומה.
הסיור הסתיים בהליכה חזרה, דרך הרובע היהודי, עד לשער יפו.

לאורך הסיור כולו דאג לואיס לקשר בין מה שאנו רואים וחווים לבין תהליכי ניהול פרוייקטים והנדסת מערכות מורכבות. הוא האיר בזרקור תכונות ומאפיינים של הקומפלקס המורכב בו חזינו, שלא ניתן היה להשיגם ללא חשיבה תכנונית ומערכתית מעמיקה, וללא יישום שיטות ניהוליות אינטגרטיביות. נכון, בספרייתו של הורדוס לא הוצב עותק של ה- PMBOK, ועם זאת אין כל ספק שהוא ואנשיו יישמו רבים מהתהליכים המוגדרים בו.
תודה לכל המשתתפים בסיור, ובעיקר למר לואיס טריגר – הוגה הסיור והמדריך, על סיור מרתק ומחכים.

אוריאל פליס,PMP

להתראות באירועים הבא!

שיתוף
ציוץ
פרסום

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.