סיכום ביקור – סיור "בית המקדש בירושלים"  27/3- PMI         

לאחר התכנסות וארוחת בוקר קלילה בטיילת ארמון הנציב ותצפית על חומות העיר העתיקה, הקבוצה המשיכה לשער יפו עם המדריך לואיס.

התחלנו את הסיור בהצצה לעבר שני קברים קטנים צמודים לחומה, בעקבות סיפור קצר התברר די במהרה שאלו הקברים של שני מנהלי פרוייקט "הקמת חומות ירושלים" בתקופת הסולטן, כמו שניתן היה להבין הפרוייקט לא בדיוק עמד בציפיות של הספוסנר, מסקנה – נדרש לבצע איסוף מוקדם של דרישות הפרוייקט בכדי לעמוד ביעדי הפרוייקט והכי חשוב- מנהל פרוייקט יש רק אחד !

בפרוייקט הבא של ביקור הקיסר האוסטרו הונגרי כבר הופקו הלקחים הנדרשים, הביקור הוכן בקפידה לפי כל הדרישות המקדימות, את תוצרי הפרוייקט ניתן לראות עד היום בדמות כביש גישה צמוד לשער יפו אשר תוכנן במיוחד עבור הכרכרה המפוארת של הקיסר.

המשכנו לכיוון עיר דוד וקיבלנו הסבר מקיף על תקופת שלטונו של הורדוס שבעצם היותו יהודי מומר ואיש ביצוע מעולה התאים לשלטון הרומאים בארץ ולא היווה איום עבורם. כחלק מניסיונו של הורדוס לקבל את אהדת העם, הוא התחתן עם בת למשפחת החשמונאים המיוחסת והניע מספר פרוייקטים משמעותיים בארץ ישראל כאשר החשוב ביותר היה בנייתו של בית המקדש השני.

בניית בית המקדש אומנם לא עמדה בלו"ז המתוכנן אך הייתה מרשימה לכל הדעות, כאשר הורדוס ידע להתמודד עם המון חסמים טכניים וגם פולחניים ביעילות מרובה בין אם במוח ובין אם בכוח או יותר נכון, הרבה מאוד כוח.

המשכנו בסיור לכיוון פרוייקט הובלת המים אל ירושלים בתקופת בית המקדש בעזרת רשת אקוודוקטים מפוארת מבית לחם לכיוון בית המקדש. האקוודוקטים היו פעילים עד המאה ה-19 עד הרגע בו העותומנים החליטו שיש צורך לשדרג את האקוודוקט "הישן". השינוי לא צלח והתוצאה הייתה אובדן היכולת להשתמש באקוודוקטים הקיימים. מסקנה – אם זה עובד אל תשנה.

הגענו לשער חולדה שהיווה את שער הכניסה להר הבית בתקופת בית המקדש, במדרגות העלייה לשער חולדה ניתן היה להבחין בסידור מדרגות ברוחב משתנה להאטת קצב העלייה לבית המקדש, תכנון מיוחד שעזר לווסת את קצב עליית וירידת המתפללים מההר –  חשיבה יצירתית ותכנון ממשק משתמש כבר אמרנו ?

המשכנו לכיוון תעלת הניקוז המרשימה מתחת להר הבית שסיפקה תובנה כמה התשתיות חשובות ליצירת פרוייקט מוצלח, הסיור המשיך לכיוון מרכז דווידסון וביקור בכותל הדרומי שנבנה בצורה מדורגת להתמודדות טובה יותר במקרה של רעידת אדמה – מי אמר תשתיות ?

סיימנו את הביקור בטיול רגלי בשוק ברובע המוסלמי ,שם ניתן היה להבחין בעמוד אבן עם כיתוב באותיות רומאיות, מסתבר שגם בזמנו הפלוגות הרומאיות דאגו לתעד את ביקורם במקום בזמן הריסת בית המקדש, תיעוד תיעוד, תיעוד .

לסיכום – הסיור היה מרשים עם המון תובנות לגבי חשיבות ניהול הפרוייקט בתחומים שונים עם הקשר להיסטורייה המרשימה של ירושלים במשך אלפי שנים, מומלץ בחום.

העלה על הכתב, מאור שירזי

שקופית קודמת
שקופית הבאה

הסיור, שאורגן על ידי גלית יסקרביץ-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשיה וממשל, התקיים ביום רביעי 27 למרץ 2019, בין השעות 9:00-16:00

שיתוף
ציוץ
פרסום

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.