הפורום למיומנויות רכות מזמין אותך להצטרף לסדרה של ארבעה מפגשים מרתקים!

תכנית 2020 עוסקת במיומנויות ליבה בעולם ניהול הפרויקטים, הרלוונטיים לכל פרויקט, בכל ענף, בכל ארגון ובכל התמחות, למנהלי/ות פרויקטים בראשית דרכם או בעלי מספר רב של שנות ניסיון.

מיומנויות אלה הם:

  • ניהול מו"מ
  • ניהול קונפליקטים
  • ניהול בעלי עניין (כגון שימוש בפוליטיקה ארגונית, ניהול מטריציוני)
  • התמודדות עם מצבי קיצון

במפגשים ניחשף לשיטת ה-I Win שפותחה על ידי אסף שני: http://shani-med.com/iwinconflict.com/ . זוהי שיטה חדשנית ופורצת דרך להתמודדות יעילה בכל אחד מארבעת התחומים לעיל. נלמד את היסודות התיאורטיים עליהם מבוססת השיטה, כלים ליישום השיטה, ונתנסה בה דרך סימולציות מחיי היומיום.

ניהול מו"מ

כמעט בכל תחום בחיינו אנו מנהלים מו"מ. בעבודה, בחיינו האישיים, בקניה או מכירה בשוק החופשי ועוד. מנהל פרויקטים נדרש לא אחת לנהל מו"מ עם בעלי עניין כדי לקדם את מטרות הפרויקט. ניהול נכון של המו"מ יאפשר למנהל הפרויקט להשיג את מטרותיו ביעילות ובנינוחות, תוך שמירה על יחסים נקיים ומכבדים עם סביבתו (שזו מטרה ראויה בפני עצמה לאלו הרוצים לשמור על מקום עבודתם). במפגשים נלמד כיצד לנהל מו"מ באופן האמור לעיל.

ניהול קונפליקטים

בכל פרויקט מתגלים קונפליקטים. לעתים הקונפליקטים מובנים מראש, כחלק ממבנה הארגון ומאופן הקצאת המשאבים לכלל המשימות והפרויקטים. לעיתים הקונפליקט הינו תוצאה של חיכוך ספונטני בין אנשים. קונפליקט יכול להפוך בקלות למאבק עיקש וערמומי שבו כל צד מנסה למקסם את רווחיו על חשבון הצד השני, ועלול להגיע לשלב שבו שני הצדדים מרגישים תקועים, מרומים, פגועים וכועסים. במפגשים נלמד כיצד לנהל קונפליקטים באופן אפקטיבי בעודם קטנים, כדי למנוע מהם להתפתח למלחמת עולם.

ניהול בעלי עניין

נושא מרכזי וקריטי. בעלי העניין הינם כל האנשים שיש להם השפעה על הצלחת הפרויקט: עובדים, לקוחות, ספקים, עמיתים, נושאי משרה, משתמשים, וכו'. נושא זה התווסף ל-PMBOK במהדורה החמישית לפני מספר שנים כתחום הידע העשירי, משום חשיבותו המכרעת להצלחת הפרויקט. היום מקובל להתייחס לתחום ידע זה כמרכיב החשוב ביותר להצלחת הפרויקט. ניהול נכון של בעלי עניין יאפשר למנהל הפרויקט לעבור בהצלחה את האתגרים והמכשולים הרבים הקיימים בכל פרויקט. במפגשים נלמד את העקרונות המרכזיים והחשובים של ניהול בעלי עניין ונתנסה ביישומם.

התמודדות עם מצבי קיצון

בכל פרויקט מתעוררים מצבי קיצון. אמנם תדירותם מועטה (כך רצוי שיהיה) אך השפעתם על הצלחת הפרויקט, רבה. מצבי קיצון הם על פי רוב קונפליקטים לא מנוהלים שהתפתחו למצבי קיצון. במקרים אחרים זהו אירוע בלתי צפוי שמאיים על הצלחת הפרויקט עד כדי עצירתו, כגון קיצוץ בתקציב, בכוח האדם, קיצור הלו"ז, שינוי דרסטי בתכולה וכו'. התמודדות נכונה עם מצבי קיצון תאפשר למנהל הפרויקט לאזן מחדש את הפרויקט ולהביאו לסיום מוצלח, מתוך רתימה וגיוס המוטיבציה של כלל הגורמים המעורבים. לעתים זה כל ההבדל בין פרויקט שכשל לפרויקט שהצליח. במפגשים נלמד כיצד לנהל מצבי קיצון וכיצד להיחלץ מהם באופן שמזניק את הפרויקט קדימה.

  • מפגש ראשון: יום שני, 14/9/2020

  • מפגש שני: יום שני, 19/10/2020

  • מפגש שלישי: יום שני, 16/11/2020

  • מפגש רביעי: יום שני, 7/12/2020

המפגשים יתקיימו בסמינר אפעל בין השעות 9:00-12:30, בכיתות מרווחות ותחת הנחיות משרד הבריאות לקיום אירועים.

לאורך היום יוגש כיבוד קל ובהפסקה יוגשו כריכים.
הרישום הוא לארבעת המפגשים כחטיבה אחת.
– עלות ארבעת המפגשים לחבר עמותת ה-PMI: י 700 ש"ח
– עלות ארבעת המפגשים למי שאינו חבר עמותת ה-PMI: י 1000 ש"ח
במידה ולא יתאפשר לקיים מפגש כלשהו באופן פיסי, המפגש יתקיים באופן וירטואלי ויבוצע החזר כספי של 100 ₪ עבור מפגש זה.
את התשלום יש לבצע בהעברה בנקאית לפרטי החשבון:
העמותה לניהול פרויקטים
בנק לאומי
סניף 616
חשבון 43406/86

את אישור התשלום יש לשלוח במייל ל pmi@pmi.org.il וקבלה תישלח במייל חוזר.

מקווים לראותכם!
העמותה לניהול פרויקטים בישראל

שיתוף
ציוץ
פרסום

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.