סיכום סיור PMI בנמל חיפה, אפריל 2019

עוד סיור מוצלח לחברי PMI ישראל התקיים והפעם בנמל מפרץ חיפה, בו הכרנו מקרוב את הפרויקט להקמת נמל המפרץ החדש בחיפה
הסיור התקיים ביום שלישי 15 באפריל 2019, והתוכנית כללה הרצאה על הקמת נמל המפרץ וסיור בשטח במיניבוס.

המארח מטעם חברת נמלי ישראל- פיתוח ונכסים (חנ"י) היה מהנדס עבד יצבק שהציג לנו בצורה מרשימה את הפרויקט, וגם הוביל אותנו בסיור.
מיזמי התשתית נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד הם מיזמים המוקמים במקביל. עלות כל אחד מהם כמיליארד דולר ובהחלט מוגדרים כמגה-פרויקט.

את הפרויקט בחיפה התחילו בינואר 2015. הקבלן המבצע הוא שותפות של שפיר ואשטרום. צפי לפתיחת הנמל- שנת 2021 .
הפרויקט מיועד לגידול בשינוע ימי שמהווה 99% מהיבוא מתייחס לאוניות מסוג EEE שעד כה לא היו יכולות לעגון בישראל מה שהצריך שינוע כפול (הזנה) של מכולות מנמלים אחרים באזור הערוכים כבר לקליטת האוניות הגדולות (18,000 TEU).
בטרם החל הפרויקט נעשתה עבודת הכנה לאגירת מליוני קוב של אבן מחצבה בגודל עד 1 טון, סלעים בגודל 1-7 טון, אנטיפרים (קוביות בטון) בגודל 7-12 טון.
הפרויקט הראשי כולל בניית שוברי גלים של כ- 2 קילומטרים בים, וייבוש קרקע בהיקף של כ-850 דונם.
את המבנים הימיים בפרויקט בנו בטכניקות שונות כולל : החדרת קירות שיגומים, יציקת כלונסאות בטון, ייצוב מאבנים, בנייה ע"י קייסונים ועוד. מילוי השטח בוצע על ידי שאיבת מיליוני קוב חול על ידי אוניות מחפר מיוחדות.
השטח נמסר כבר בחלקו למפעיל הזוכה, חברת ההפעלה הסינית SIPG מן המובילות בעולם, שתקים את התשתית העליונה הנדרשת לנמל תפעולי, בכלל זה רכש הציוד, ותפעיל אותו בזיכיון לכ- 25 שנה.
במחצית הראשונה של השנה ימסור הקבלן לחנ"י מאות מטרים מהרציפים, מוכנים עם תשתיות לקליטת מנופי המכולות ולקשירת האוניות לרציפים.
בנוסף קיימים פרויקטים לא קטנים המבוצעים ע"י גופים נוספים כגון הקמת תחנת השנאה , והקמת תשתית תחבורתית לנמל- מחלפים וכבישי גישה, מנהרת תשתיות ועוד.
הסיור היה מרתק ואיפשר לנו הצצה לפרויקט ענק ומאתגר גם מהבחינה המקצועית של ניהול פרויקטים וגם מהבחינה האזרחית של ההשפעה שתהיה לו על המדינה בשנים הקרובות.

תודה למארחינו בחברת נמלי ישראל !

צילום: רענן כהן
צילום: גיורא לביא
צילום: גיורא לביא
שקופית קודמת
שקופית הבאה
שיתוף
ציוץ
פרסום

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.