טעימה מהכלי המופלא שיכול להפוך את תהליך עבודת הצוות שלכם, למנצח

יונית טרנר

איך הופכים את האינטרסים של העובדים בארגון למזוהים עם האינטרסים של המנהלים והבעלים? נכון שזה לא תמיד עולה בקנה אחד ונכון שהעובדים הם ההון האנושי של הארגון. אבל איך יוצרים הזדהות? איך עובדים על החיבור ביניהם ובין הארגון?

מאז הקורונה, עולות טענות לפיהן, העובדים 'לא באמת מעוניינים לעבוד'. הם מעוניינים להמשיך לעבוד מהבית, לא שמחים לחזור לעבוד במשרד, ולא תמיד הסיבות קשורות לגובה השכר.

יותר מכל אנו יודעים היום כי אנשי הארגון הם נכס מהותי – לעיתים החשוב מכולם – ועל הארגון להשקיע, להתמיד ולפתח אותו. כדי לממש את הפוטנציאל האנושי יש להגדיל ההזדהות, ליצור חיבור מהותי בינם לארגון, להקטין חיכוכים, לצמצם קונפליקטים, להקשיב לצרכים, לסייע בפיתוח הכישורים של העובד בהעצמה ובתן כלים להתמודד עם אתגרי היום יום.

צוותי עבודה כפלטפורמה לקידום  

מרבית העובדים בכל ארגון משויכים לצוות אחד לפחות. בקופת החולים יש צוותים של רופאים ושל אחיות. בבית ספר יש צוותי מורים על פי קבוצות גיל או מקצוע וצוות שתומך באנשי ההוראה. בחברת היי טק יש צוותים העובדים על פרויקט א' ואחרים על פרויקט ב' ובמועדון כושר יש מאמני כושר וצוות הנהלה ותפעול אחרים.

בעולם של היום כל ארגון מנסה להתוות את הדרך להבין את הצוותים השונים שבו ליצור בתוכם חיבור וביניהם ליצור סינרגיה כך שהניהול יהיה במיטבו.

אז כיצד נכון לעשות את זה? איך הקלפים יכולים לסייע לקדם את האינטרסים של הארגון?

פתרון אתגרים בצוותי עבודה באמצעות קלפים טיפוליים

אחד האתגרים הגדולים הוא יצירת תקשורת פתוחה ומאפשרת. תקשורת שאינה שיפוטית ואינה ביקורתית, תקשורת מכבדת שיש בה מקום שווה לכולם, שניתן לדבר באמצעותה על כל נושא ולהביע כל דעה. ממנה יוצאים לדיונים ואולי אף לוויכוחים שאינם כוחניים ואנים צדקניים.

קלפי האימון של turn point יודעים לסייע בניהול דיונית כאלה בדיוק. הם יכולים לסייע בפתרון דילמות מגוונות בארגון בתוך הצוותים וביניהם. הם עוזרים באיתור בעיות תקשורת וצווארי בקבוק ויודעים לשפר את עבודת הצוות – לכולם יש מקום, את כולם רואים ושומעים, ולכל דעה מתייחסים.

הקלפים מגבירים מוטיבציה ופרו-אקטיביות, העבודה נעשית תמיד בדרך נעימה, כזו שמשפרת את התקשורת הבינאישית בין חברי הצוות.

הקלפים מקרבים בין אשים לבין עצמם, בין אדם לחברו ובינם לארגון. האכפתיות עולה, ההרגשה משתפרת, אנשים מבינים שאכפת לאחרים מהם ושהארגון רואה את הצוות ומחשיב דעותיו, לרבות חשיבה מקדמת, יצירתיות ועוד.

הפריסה של הקלפים, הבחירה של כל פרט בארגון בקלף אחר, השימוש בשפה, הפרשנות ובעיקר ההקשבה לאחר היא זו שמביאה תוך זמן קצר למכנה משותף. העבודה עם הקלפים מסירה מחסומים ומהר מאד מגיעים לבסיסי הדילמות והאתגרים, משם ניתן לצאת לתוכנית פעולה לקידום היעדים והתייעלות.

בעבודה עם הקלפים אין נכון או לא נכון, הכול תמיד נכון, מה שהופך את המפגשים עם הקלפים לרגועים חווייתיים ושוברי שגרה. מקום אידאלי להעלות ולהציג פתרונות יצירתיים וחשיבה מחוץ לקופסה.

העבודה עם הקלפים נעשית בפורמטים שונים- אחד על אחד (ראש צוות ואיש מהצוות), בקבוצה (כל הצוות  ), בהנחיית ראש הצוות יועץ פנימי או חיצוני כמו כן ניתן להזמין סדנה מקצועית המותאמת לצרכי הארגון.

בין הדילמות אשר הנחיתי בניסיון להביא לפתרונן באמצעות ערכות turn point: הגברת שיתוף הפעולה בין חברי הצוות, שיפור התקשורת בצוות והתייעלות בעבודה (הדילמה הובאה על ידי מנהלת צוות מכירות), ייעול תהליך גיוס של עובדים חדשים (הוצג על ידי מנהלת משאבי אנוש) ושיפור יחסי העבודה עם מנהל חטיבה בארגון (הוא על ידי יועץ פנים ארגוני).

בכל המקרים תרמה העבודה עם הקלפים וקידמה את הצוות והשיח בין העובדים בזמן קצר. העבודה הובילה לתובנות ואפשרה עשייה ממוקדת ואפקטיבית.

הכותבת היא מנכ"ל ובעלים של 'יונית טרנר, הזדמנות לשנות מציאות', מאמנת אישית ורגשית ומפתחת ערכות הקלפים של turn point.

 

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.