לשחמט יש הרבה מן המשותף לניהול פרויקטים, ואלמנטים רבים אשר מתממשקים ביניהם.

חשבו על הנדרש במשחק השחמט: טקטיקות יעילות, אסטרטגיה אפקטיבית נרחבת, התמודדות עם שינויים ומצבים לא צפויים… בין אם מדובר במהלכים מתוכננים רחבי היקף ובין אם במצבים ספציפיים נקודתיים, שחקני שחמט טובים מאופיינים בתכונות חשובות ואידאליות למנהלי פרויקטים.

בניהול פרויקטים אחד הדברים החשובים הוא הבנה מעמיקה של הפרויקט, של הלקוח ושל אנשי הצוות שלך. כל אלו מצריכים למידה והכנה מראש, בדומה לשחמט שבו עליך ללמוד את היריב, את תכונותיו ודרך הפעולה שלו במשחקים קודמים.

תכנון מהלכים בהתאמה למשחק וליריב, הוא נדבך חשוב ובלתי ניתן לוויתור בתחרויות שחמט, ובדומה לכך בניהול פרויקטים – עליך להכין מראש את המהלכים והמשימות בהתאם ללוחות הזמנים המוגדרים מראש ולבצע אותן בהתאם. הקדשת זמן ללמידה והכנה לפני הפרויקט היא מרכיב מרכזי בהצלחתם של פרויקטים.

יצירת פתרונות "תוך כדי תנועה" הוא ערך מהותי בניהול פרויקטים וגם במשחק השחמט. כשהיריב שלך מבצע מהלך לא צפוי, עליך להגיב במהירות ובאפקטיביות בהתאם. מהירות ואיכות התשובה שלך עשויה לשנות את התוצאות ולהכריע את המשחק.

האפקט הדרמטי של נקודת הפתיחה

לנקודת הפתיחה בשחמט וגם בניהול פרויקטים, יש השפעה משמעותית וארוכת טווח. המטרה העיקרית במשחק ובעבודת ניהול הפרויקטים, היא להפעיל ביעילות את מהלכי הפתיחה שלך או את תחילת אסטרטגיית הפיתוח שלך כדי להשתלט על הלוח/על הפרויקט.

הפתיחה היא גם המקום שבו הגדרת דרישות הפרויקט, התכנון והאסטרטגיה באים לידי ביטוי\ ונדרש צעד ראשון בוטח והמשכיות רציפה ועקבית.

סבלנות היא תכונת חובה אצל שחקני שחמט מקצועיים כמו גם אצל מנהלי פרויקטים טובים. ללמוד להיות שחמטאי טוב דורש סבלנות וטיפוח יכולת לשבת למשך זמן ממושך ולחשוב בצורה שיטתית ואפקטיבית. סבלנות היא תכונה נרכשת, זה מצריך אימון וחזרות, אולם זה לחלוטין ערך מושג.

ניהול מיטבי של הצוות

אחד המפתחות למשחק שחמט טוב הוא הבנת היחסים בין הכלים (או חברי הצוות במקרה של ניהול פרויקטים). על השחקן/מנהל הפרויקטים להיות בעל יכולת זיהוי וניתוח דפוסים, ויכולת תגובה תואמת. כאשר מנהל פרויקטים מזהה תכונה או דפוס קבוע אצל איש צוות, הוא יכול לתעל אותו לטובת הפרויקט. לכל אחד מאיתנו יש כוח על, בדומה לתכונות השונות של כלי השחמט.

מהו כוח העל שלכם? וכיצד תרתמו אותו להצלחת הפרויקט הבא?

 

 

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.