לקחת שליטה בעולם של שינויים

שנה חדשה היא תמיד הזדמנות לעצירה סמלית, לקחת רגע להתבוננות עצמית, להסתכל ולהרהר במקום ובהתפתחות שלנו, מבחינה אישית ומקצועית.

לנשום עמוק, להסתכל אחורה ולחבר את הרגעים, והאירועים מהשנה החולפת שהביאו אותנו עד הלום.

סטיב ג'ובס אמר שניתן לחבר את הנקודות רק בהסתכלות לאחור ולהבין איך האירועים האלה השפיעו עלינו לאורך הזמן, במילים אחרות לכל אחד יש את הדרך וכל מה שקורה לנו ישרת באיזושהי דרך או אופן את העתיד שלנו.

אני לא בהכרח מאמינה שאמונה בלבד תצליח להשיג לנו את אותו משהו אליו אנחנו כמהים או מכוונים, אבל אני לגמרי מאמינה שכאשר אנחנו מחווטים את המוח שלנו לכיוון מטרה מסוימת בהכרח נפעל במודע או שלא במודע כדי לקדם את המטרה הזו, שתהפוך לחלק מההוויה שלנו ואף נגיע אליה ונגשים אותה. (זימון מציאות עם נגיעות ריאליות אם תרצו..)

העולם משתנה בקצב מהיר, שהולך ומתגבר עם כל יום שעובר. אסור לנו לתת לשינויים הסביבתיים לנהל אותנו, ישנם כוחות שמושכים אותנו למיליון כיוונים: אינפלציה, AI, פוליטיקה, בריאות ועוד ועוד, משברים גלובליים לצד משברים ואתגרים מקומיים, ועלינו לנצל את העצירה הזו כדי לקחת אחריות ולהחזיר את השליטה לחיינו.

כלים לניהול פרויקטים הם רבים ומגוונים ויכולים בהחלט להיות בעלי ערך ומשמעות להשגת מטרה הזו, הינה כמה מהם (יש עוד רבים) בואו נראה איך.

  1. הצבת מטרות – התחילו בקביעת מטרות לפיתוח אישי ומקצועי, בדיוק כמו מה שמניע אתכם להתחיל פרוייקט או בשפה המקצועית, ההצדקה העסקית (business case) , נקודת הפתיחה לשנה החדשה. הציבו לכם גם אבני דרך, פעולות ומטרות קטנות יותר בדרך, כאלה שתוכלו להגיע אליהן מהר בדרך אל היעד הסופי, ולקבל מוטיבציה כדי להמשיך בדרך.
  2. מיומנויות של מנהל פרויקט – הרחבת ארגז הכלים שלך עם מיומנויות וידע הנדרשים ממנהל פרויקט יכולה להיות מועילה למדי. הן יעזרו לך לתכנן, להוציא אל הפועל, לבדוק ולבקר את התוצאות שהתקבלו, להתאים ולעדכן אותן תוך כדי שמירה על יעדי ומגבלות הזמן והתקציב – זה עובד בכל תחום בחיים.
  3. התפתחות אינסופית – השקיעו בלמידה והתפתחות. אם זה לצורך קידום בעבודה, עבודה חדשה, תחום עניין חדש, תחביב חדש, קריירה חדשה וכל מרחב אישי או מקצועי שבא לכם ללטש או להשיג תוצאות טובות יותר וקפיצה לשלב גבוה יותר, לשלב הבא.
  4. ניהול זמן – ניהול זמן נכון הוא קריטי, בתחום האישי ובתחום המקצועי. זוהי יכולת נרכשת שניתן לשכלל. שריר שחייבים לעבוד עליו. תחום זה מקבל עדיפות בקרב מנהלי פרויקטים, בקביעת סדר עדיפויות, תיעדוף משימות, קביעת מערך משימות שיכול להתרחש במקביל, , סדר פעולות, ייעול ועוד. זה כמובן נכון גם לתחום האישי.
  5. הסתגלות – העולם העסקי מתפתח ומתקדם כל הזמן, היכולת שלנו בתור מנהלי פרויקטים, מובילי ארגונים, הורים, סטודנטים וכו' מכריחים אותנו להסתגל לשינויים, נדרשים או יזומים, מובנים או ניתנים להתאמות, מקומיים או גלובליים, להגיב במהרה ולהסתגל למצב חדש . ניהול שינויים הוא תחום רחב ומאתגר, נדון בו בהרחבה במאמר נפרד בקרוב.
  6. תקשורת – תקשורת אפקטיבית היא המפתח לניהול פרויקט מוצלח. תקשורת ברורה בין/ עם בעלי העניין לאורך כל הפרויקט, מתחילתו ועד סיומו ומעבר, הוא חלק משמעותי בדרך להצלחת הפרויקט. יכולות תקשורת טובות יכולות לעזור ולשפר כל חלק ותחום בחיינו.

כלים לניהול פרויקטים והרחבתם למתודולוגיות השונות, יכולים להעצים את התכונות האישיות, והיכולות הנרכשות בתחום האישי והמקצועי. העצמה זו יכולה לעזור לנו להחזיר את השליטה לחיינו דווקא בתקופות בהם הלחץ והפחד מפני הלא נודע הם חלק בלתי נפרד מחיינו, ולהוביל אותנו לכיוונים חדשים או נוספים.

אם אתם מחפשים לקדם את התחום האישי או להשיג מטרות בתחום המקצועי, אני מזמינה אתכם לכתוב לי, ואשמח לענות על כל שאלה שיש לכם בנושא.

הכלים הנרכשים בתחום זה הם רבים, מגוונים ובעלי ערך רב ולכן מאפשרים להגיע לתוצאות טובות יותר במסע להצלחה.

שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות, נחת, הגשמה עצמית ושפע של הצלחה.

 

טלי חמו

מנכ"לית TH CONSULTING LTD

טלי חמו

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.