כיצד מודל מתקדם לניהול פרויקטים הוביל את חברת פיקסאר להצלחה פנומנאלית ואקזיט בשווי של 7.4 מיליארד דולר? משה יונה, PMP נשיא, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל עמותת PMI ישראל מסביר על המודל ויתרונותיו הרבים בניהול פרויקטים

כל מי שצפה בסרט "צעצוע של סיפור" אשר יצא לאקרנים ב-1995 והפך תוך זמן קצר לאחד מסרטי האנימציה שוברי הקופות הגדולים ביותר, לבטח שמע על חברת פיקסאר – חברת האנימציה הממוחשבת שעמדה מאחוריו.

צעצוע של סיפור הוא סרטה הראשון של פיקסאר, והוא זה שהמחיש את כישרונה האדיר של החברה לעיני העולם כולו. הסרט הכניס לחברה 404 מיליון דולר – כנגד תקציב של 30 מיליון דולר, היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר, והוליד אחריו שלושה סרטי המשך נוספים. אבל העסקה הפנומנאלית האמיתית שהגיעה בעקבותיו הייתה רכישת חברת פיקסאר על ידי חברת דיסני תמורת סכום אדיר של 7.4 מיליארד דולר.

בחברת פיקאסר זוקפים את ההצלחה המרשימה לאופן ניהול הפרויקט של הסרט, וככלל – מודל ניהול הפרויקטים שלהם המיושם בכל תהליך של הפקת סרט חדש.

לדברי משה יונה, PMP, נשיא, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל עמותת PMI ישראל, "הפרויקטים המוצלחים ביותר מנוהלים במודל של 'האצה על ידי האטה' – תכנון הפרויקט באופן איטי, מושכל ומעמיק עד לקבלת מפת דרכים מפורטת של הדרך. לאחר מכן, האצה מהירה קדימה בשלב הביצוע תוביל להשגת תוצאות מנצחות".

איך זה עובד?

"ניהול פרויקטים אפקטיבי פועל באופן כזה שנעשה תכנון יסודי ומעמיק של כל שלב, כך ששלב הביצוע יהיה מהיר יותר, חסכוני בעלויות וזמן, ומופחת סיכוי לטעויות", אומר משה יונה, "תכנון פרויקט דורש, בין היתר, חשיבה מורכבת ויצירתית הכולל בחירה בין גישות, מציאת פתרונות והעמדתם למבחן. מומלץ לקחת את הזמן בשלב התכנון, וכך להגיע לתוצאות טובות יותר. כאשר יוצאים לשלב הביצוע בגיבוי תוכנית מפורטת ומאורגנת שנבדקה מכל הכיוונים, ניתן להאיץ ולהתקדם במהירות אל התוצאות המנצחות".

כיצד המודל הזה מיושם בחברת פיקסאר, לדוגמה?

"כחלק מהצבת הדגש על התכנון בניהול פרויקטים בפיקסאר, התסריטאים והבמאים מורשים לעבוד כמה זמן שיצטרכו על תכנון הסרט. כשהם מסיימים את עבודתם, צוות הביצוע פועל מהר מאוד כדי להוציא את הסרט לאקרנים. המודל הזה הוביל את פיקסאר להצלחה פנומנאלית עד כדי כך שבשנת 2006 רכשה חברת דיסני את פיקסאר ב- 7.4 מיליארד דולר".

מהו ה"אני מאמין" שלך בניהול פרויקטים?

"ה'אני מאמין' שלי בניהול פרויקטים הוא שילוב של מקצועיות ומיומנות בין אישית. להשקפתי, מנהל פרויקטים צריך להיות אכפתי ביותר כלפי הפרויקט שלו, לאהוב את המקצוע, ולהבין אותו ואת האתגרים שבו דוגמת המיומנות להפוך חלום למציאות על אף האתגרים והאילוצים. הקו המנחה שלי הוא להניע כל העת קדימה את מטרות הארגון, להבין את נקודת העבודה בפרויקט ולדאוג להצלחה של כולם".

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.