הצלחה בעולם ניהול הפרויקטים אינה נמדדת רק ביכולות הטכניות והניהוליות אלא גם באינטליגנציה הרגשית של מנהל הפרויקט.

אינטליגנציה רגשית (EI) היא היכולת לזהות, להבין ולנהל את הרגשות שלנו ושל אחרים. היא מסייעת לנו "להיכנס לנעליהם" של אחרים, לנסות להבין איך הם חושבים ומה עובר עליהם. אינטליגנציה רגשית מסייעת לנו להיות מנהלים טובים יותר.

באמצעות טיפוח ופיתוח האינטליגנציה הרגשית, נוכל לשפר לא רק את הביצועים המקצועיים שלנו, אלא גם את האווירה והתרבות הארגונית שבה אנו פועלים. אחרי הכל, אנשים הם הלב של כל פרויקט מוצלח.

להלן מספר סיבות לחשיבות הקריטית של אינטליגנציה רגשית בתפקיד מנהל פרויקטים:

חיבור מיטבי לצוות

מנהל פרויקט מפעיל צוות של אנשים בפרויקט האחראים על משימות שונות, כשאחד ממרכיבי המפתח של הצלחת הפרויקט הוא הרמוניה בין חברי הצוות. חברי הצוות ומנהל הפרויקט, כולם פועלים ביחד למען אותה המטרה – הפרויקט עצמו. כאן נכנסת לתמונה אינטליגנציה רגשית ביתר שאת. כמעט ובלתי אפשרי להתחבר לצוות ללא אינטליגנציה רגשית, ללא רגישות וניסיון הבנה של האופן שבו כל אחד מחברי הצוות חושב ומרגיש.

הנעת הצוות

הבנה של רגשות הצוות ועידודם בצורה נכונה יכולה לשפר את המוטיבציה והביצועים שלהם באופן משמעותי. מנהלים עם אינטליגנציה רגשית יודעים איך להניע את הצוות שלהם ולגרום להם להרגיש מוערכים. הם יודעים להגיע אל חברי הצוות שלהם באופן טוב יותר, לעורר אצלם מוטיבציה והנאה מהעבודה, ולגבש אותם יחד למטרה המשותפת. באופן זה, מנהלי פרויקטים אלו זוכים להצלחה גדולה יותר מהאחרים.

שיפור התקשורת

מנהלי פרויקטים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מתקשרים בצורה אפקטיבית וברורה יותר. הם יודעים איך להקשיב, להבין ולהשיב בצורה שמקדמת את הפרויקט ומחזקת את הקשרים בין חברי הצוות, ועם בעלי העניין. תקשורת היא אחד הנדבכים החשובים ביותר בעבודת צוות, והיא מרכיב מרכזי וחשוב בעבודת ניהול פרויקטים.

ניהול קונפליקטים

בכל פרויקט עלולים לצוץ קונפליקטים. מנהלי פרויקטים בעלי אינטליגנציה רגשית ורגישות גבוהה, יודעים לזהות מראש קונפליקטים ולפתור אותם בצורה חלקה יותר תוך שמירה על יחסים חיוביים. פעמים רבות הם יודעים לזהות קונפליקטים עוד בטרם הם נוצרים, הודות לרגישות הגבוהה שלהם למתחים וקשיים אצל חברי הצוות. ההקשבה והייעוץ שהם מעניקים לחברי הצוות, מסייעים לפתור בעיות באופן יעיל יותר.

מלבד קונפליקטים, פרויקטים לעיתים קרובות מלווים בלחצים שונים. מנהלי פרויקטים בעלי אינטליגנציה רגשית יכולים לנהל את הלחצים בצורה טובה יותר עבור עצמם ועבור הצוות שלהם, ולשמור ככל האפשר על אווירה רגועה ופרודוקטיבית.

יכולת קבלת החלטות מיטבית

החלטות רבות שמתקבלות אצל מנהלים קשורות למרכיבים רגשיים. מרכיבים אלו מהווים חלק בלתי נפרד בהחלטות משמעותיות – החל מאיזו משימה להקצות לאיזה חבר צוות,  דרך מידת הדחיפות באישור חופשה לחבר צוות שזקוק לה, ועד למידת העומס שניתן להפעיל על הצוות כך שעדיין יישאר פרודוקטיבי.

האינטליגנציה הרגשית מאפשרת למנהלי פרויקטים לקחת בחשבון את ההיבטים הרגשיים של ההחלטות שהם מקבלים, דבר אשר יכול להוביל לתוצאות טובות יותר בפרויקט.

בואו נשמור על קשר...


אנא הקדישו רגע מזמנכם למלא את טופס הרישום לצורך קבלת תוכן מקצועי.
זה יעזור לנו להבין את צרכיכם המדויקים ולהתאים את התכנים שלנו לדרישותיכם.