תפריט

Home

ITILity:Delivering Business Value via thNexus of Lean
Agile and IT Service Management

 

מחברים –

G. Philip Rogers, EnterpriseAgileCoach, Santeon Group

Dr. Ahmed Sidky,PrincipalConsultant,SidkyConsulting Group

תגיותLean, Agile, business value, אג'ייל, פיתוח רזה

תקציר

התמקדות ביצירת ערך עסקי הינה חשיבה שיכולה וצריכה לנהוג בקבלת החלטות הקשורות לניהול תיקי IT ואספקת שירותים. לעתים קרובות מדי, לעומת זאת, אלה אשר עובדים בפיתוח תוכנה מוצאים את עצמם בקנה אחד עם צוות שעובד בפעולות IT. החדשות טובות הן שישנן מספר מגמות מעודדות וסיפורי הצלחה משמעותיים בהם צוותי פיתוח התוכנה ו Operations מוצאות דרכים לשתף פעולה בצורה יעילה יותר, גם בהקשרים ארגוניים גדולים ומורכבים. למעשה, למרות שזה אולי נראה כי הצורך להגיב במהירות לשינוי סדר עדיפויות של עסק (אשר באות לידי ביטוי בייצור תוצרי תוכנה בתדירות גבוהה) פועל בניגוד לאספקת שירותי IT יציבים וניתנים לחיזוי, מספר גדל והולך של ארגונים מוכיח שצוותי פיתוח ו Operations יכולים להיות שותפים בצורה אפקטיבית.

מאמר זה מבקש להראות כיצד פיתוח בשיטת Agile – lean שהוא נפוץ יותר בקהילת מפתחי התוכנה,  הוא ביסודו, מונע על ידי ערכים ועקרונות אשר מתיישבים בצורה יפה מאד עם העקרונות ושיטות העבודה של ניהול השירותים IT (ITSM), ותשתית ספריות IT (ITIL ) אשר נפוצים מאד בקבוצת ה Operations.

מחברי מאמר זה הטביעו את המושג "ITILITY" בכדי להציג את הקשר בין Agile לבין ITSM/ITIL. לבסוף, והכי חשוב, מאמר זה מספק תובנות לגבי האופן שIT יכול לסייע לארגונים להשיג תוצאות העסקיות שהם רוצים להשיג, על ידי מינוף בצורה הטובה ביותר את החיבור שפיתוח התוכנה Agile-lean ו- ITSM יכולים להציע.

קישור למאמר המלא –

http://marketplace.pmi.org/Pages/ProductDetail.aspx?GMProduct=00101508300&iss=1

תקציר ועריכה – יוגב טל

*הערה – המאמר זמין בחינם לחברי PMI, ובתשלום סמלי לאלה שאינם חברים.